Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Roux NV

Meer structuur en meer naamsbekendheid

Roux NV is een verfgroothandel die vooral het verschil maakt met zijn expertise en advies aan klanten (van schilders en architecten tot scholen). Een belangrijk onderscheidend kenmerk, maar daar was de buitenwereld nog niet voldoende van op de hoogte, besefte bedrijfsleider Eddy. Hij zocht naar een manier om enerzijds de meerwaarde van Roux te benadrukken en de merkbekendheid van zijn zaak te verhogen, en anderzijds de marketingaanpak te structureren en professionaliseren. Daar hielpen wij hem uiteraard graag bij!

De meerwaarde van verfgroothandel Roux zit zonder twijfel bij de enorme knowhow die het team heeft, en de excellente service die ze aanbieden aan hun klanten. We brachten de kracht van Roux NV beter naar buiten, en zorgden voor meer structuur in hun marketinginspanningen. Omdat Creactiv eerder al met succes een website had gebouwd voor La Grande Bellezza, het huismerk van Roux, was de keuze voor een hernieuwde samenwerking snel gemaakt.

 

Marketinginspanningen stroomlijnen

Met filialen in Genk en Mol is Roux NV altijd dicht bij zijn klanten. Toch bracht de tweedeling binnen de organisatie ook de nodige uitdagingen met zich mee. Zo waren de communicatieverantwoordelijken van beide winkels onvoldoende op de hoogte van elkaars acties, waardoor Roux niet als één geheel naar buiten kwam en het overzicht vaak zoek was. We boden een uitweg met een plan van aanpak, waarvoor we ons inspireerden op de informatie uit de kick-off, en waarin we onder meer een merkbelofte voor Roux NV uitschreven.

Via implementatiesessies naar een duidelijke identiteit

Tijdens vier concrete sessies brachten we ook de effectieve implementatie van het plan in orde. We zorgden er ten eerste voor dat de merkbelofte uit alle kanalen naar voor kwam, zodat klanten een beter beeld kregen van de meerwaarde van Roux NV. Bovendien goten we de Facebook- en Instagramprofielen van de verfspecialist in de vernieuwde huisstijl, die de grafisch ontwerper van Roux eerder had ontwikkeld. 

De tweede sessie nam de vorm van een brainstorm aan, waarin we relevante onderwerpen en kapstokken bepaalden. Er ging onder meer aandacht naar gepaste ‘top topicals’, maar ook naar de materiaalavonden die Roux regelmatig organiseert. Zo kreeg het team meteen een duidelijk kader, en een idee van de thema’s waarrond ze consequent kunnen communiceren.

 

 

Afgelijnde interne structuur en verantwoordelijkheden

Tijdens de vierde en voorlopig laatste sessie ging onze coach Karen aan de slag met het team bij Roux om de neuzen in dezelfde richting te krijgen en de verantwoordelijkheden te verdelen. We maakten ook hier samen werk van een planning, met structureel ruimte voor meetings gewijd aan de interne communicatie.

To be continued …

Nu de structuur bij Roux zowel intern als extern op punt staat en alle vragen beantwoord zijn, laten we onze klant niet aan zijn lot over. We hebben op kwartaalbasis nieuwe sessies ingepland, waarin we telkens de voorbije periode zullen evalueren, onduidelijkheden zullen wegwerken en het team zullen bijstaan in strategische beslissingen. Voor dat laatste grijpen we onder meer terug naar de gegevens uit het dashboard dat we bouwden voor Roux, en dat een duidelijk beeld geeft van welke blogs en social posts goed werkten.

ONDER DE INDRUK VAN DIT PROJECT?

Hulp nodig om smarketing bij jou in de organisatie te introduceren? Laat ons iets weten. We geven je graag een duwtje in de rug.

  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo Gold Partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.