Creactiv - Authentieke marketing & communicatie

Onze tips & tricks

‘Sharing is caring’ is niet alleen ons motto wanneer er iemand op kantoor verschijnt met zelfgebakken koekjes (goeie timing voor de klanten die net dan in onze coworkingspace aan de slag zijn!). Op professioneel vlak delen we al even graag.
Kennis opdoen? Je bent aan het juiste (web)adres.
E-commerce

#samentegencorona - Ik shop lokaal

Het Coronavirus is vandaag een ernstige bedreiging voor onze volksgezondheid en onze lokale economie. Gelukkig kan iedereen zijn/haar steentje bijdragen en zo de lokale handelaars maximaal ondersteunen.

Social media strategie

TikTok: Wat is het en is het interessant voor mijn bedrijf?

TikTok is een social media platform waarbij gebruikers kleine en/of grappige filmpjes kunnen uploaden. Lees in deze blog wat TikTok juist en en waarom het zo interessant kan zijn voor jouw bedrijf.

Social media strategie

3 nieuwe Instagram features

Sinds de laatste update van Instagram zijn er 3 leuke weetjes/features toegevoegd aan het populaire sociale medium. Ontdek hoe jij deze kan toepassen op jouw bedrijfsprofiel en blijf groeien met deze nieuwste trends.

Social media strategie

LinkedIn marketing: Laat jouw volgers groeien aan de hand van een checklist

Een LinkedIn bedrijfspagina bezitten kan voor veel bedrijven een meerwaarde geven binnen hun marketingstrategie.Lees hoe je dankzij een aantal handelingen meer bezoekers naar jouw bedrijfspagina krijgt.

Marketingstrategie

Waarom je in deze digitale tijd nog een visitekaartje nodig hebt

Is een visitekaartje in dit digitale tijdperk nog wel nuttig? Wij zeggen volmondig; Ja! Er zijn hiernaast nog enkele redenen waarom je zeker je eigen gepersonaliseerd visitekaartje moet hebben en die geven we in deze blog mee.

Social media strategie

Adverteren via Waze

In plaats van sluipweggetjes te nemen kunnen gebruikers nu ook kiezen om langs een bepaalde winkel gestuurd te worden of nog beter: jouw winkel.Wil jij weten hoe je kan opvallen op Waze? We nemen jou graag mee op ontdekking.

Marketingstrategie

5 stappen om je sales en marketing afdeling op dezelfde lijn te krijgen

Vaak wordt er gezegd dat sales en marketing niet samen kunnen werken. Nochtans zijn ze heel nauw verwant en zouden ze dit beter doen. Wij leggen je aan de hand van 5 stappen uit hoe je hen kan laten samenwerken.

Social media strategie

Facebook Business Manager

Adverteren via Facebook bied je veel ondersteuning. Via je Facebook Business Account kan je gemakkelijk online advertenties opstellen. Hoe kan je nu via dit account, met behulp van de Ads manager je campagne opbouwen? Wij leggen het je graag uit.

Social meda strategie

Klaar om te rekruteren?

Voor je begint met online te recruiten moeten er wel nog enkele zaken in orde gebracht worden. Zorg ervoor dat je bedrijfsmateriaal op punt staat.

Social meda strategie

Online rekruteren op korte/lange termijn

Social media heeft dagelijks miljoenen gebruikers in België alleen al. Adverteren op deze social media zou dus veel aandacht kunnen trekken wanneer hier veel interactie ontstaat. Dit is een van de vele voordelen van social media, maar wat kan deze interactie nu teweeg brengen?

Contentmarketing

Het PESO model

Wanneer je actief bent op verschillende online kanalen zijn er veel opties waardoor je onderneming, merk of product in de spotlight kan komen. Het PESO-model maakt dit voor jou duidelijker. Ontdek hier wat het is en waar het voor staat.

E-commerce

De evolutie van digitaal betalen

Digitaal betalen is de laatste jaren enorm veranderd. Hoe komt het dat de betaalsector opeens zo innoverend is en wat staat er ons nog te wachten?

Website optimalisatie

Silders op je website, een goed idee?

Je website is je online visitekaartje. Er zijn een hoop mensen die dit zullen bekijken en je wil deze kans dan ook optimaal benutten om hen zo veel mogelijk nuttige informatie mee te geven. Een oplossing hiervoor zou een slider kunnen zijn bij de start van je website, maar vindt de bezoeker dit wel aangenaam?

Website optimalisatie

Google reCAPTCHA en jouw webformulier: een droomhuwelijk

Als ondernemer kun je uiteraard heel wat redenen bedenken om je websitebezoekers een formulier te laten invullen. Je kan hen op die manier bevragen over de kwaliteit van je site, maar evengoed laten inschrijven op je nieuwsbrief, een offerte laten aanvragen of zelfs een zoekopdracht op je site laten uitvoeren.

Contentmarketing

Maak online het verschil met menselijke marketing

Geen droge advertenties, wel menselijke marketing om online het verschil te maken. Deze online marketing steunt meer en meer op de pull boodschap in plaats van op de push-methode. Potentiële klanten maken namelijk liever zelf de keuze in plaats van gepusht te worden in een bepaalde richting.

Social media strategie

Instagramfoto opladen vanaf de computer

Instagram blijft nog steeds groeien en is één van de populairste mobiele apps vandaag de dag. In tegendeel tot Facebook, is Instagram puur mobiel gericht en kan je de applicatie vooral via je smartphone gebruiken. Maar wij hebben een manier gevonden waarop je ook foto's kan uploaden vanop je computer.

Social media strategie

Facebook Lead Generation

Bij lead generation draait het allemaal rond het verzamelen van gegevens. Meer nog, gegevens van leads of ook wel te verstaan als potentiële klanten. Hoe je hierop kan inspelen en meer leads kan aantrekken leggen we je graag uit.

Social media strategie

5 tips voor Facebook Lead Ads

Bij lead generation draait het om gegevens. Gebruikers gaan hun gegevens niet zomaar weggeven, hier moet iets voor in ruil zijn. Geef niet zomaar iets, je kan hierdoor zeker ook schade oplopen, denk dus goed na over wat je geeft in ruil voor de gegevens van je gebruiker.

Website optimalisatie

Hoe verlaag ik het bouncepercentage van mijn website?

Eén van de belangrijkste statistieken in Google Analytics is het bouncepercentage. Maar hoe verlaag je dit percentage nu net?

Website optimalisatie

Wat is caching en wat doe ik ermee?

Je hebt een aantal aanpassingen doorgevoerd op je website, of je hebt dit door je webbureau laten doen, maar je ziet geen verandering.

Webanalytics

4 belangrijkste statistieken in Google Analytics

In Google Analytics kan je heel wat relevante cijfers terugvinden over jouw website. Wij lijsten voor jou enkele belangrijke statistieken op die je zeker dient op te nemen in de analyse van jouw website.

E-commerce

Usability tips voor je webshop

Uit een usability onderzoek van Coolblue zien we verschillende inzichten op vlak van productpagina’s en gebruiksvriendelijke tips die je misschien ook kan toepassen op je eigen webshop.

Marketingstrategie

Wat zal 2021 brengen voor je bedrijf?

Wanneer 2020 nog in zijn kinderschoenen staat, geven wij jou alvast enkele communicatietrends mee voor 2021 waar je als bedrijf op kan inspelen. Van technische trends tot marketing trends: 2021 wordt een topjaar!

Marketingstrategie

LinkedIn marketing: 9 social selling tips

LinkedIn is de ideale plaats om aan B2B-marketing te doen. Begin alvast met deze 9 social selling tips te lezen en verkoop zonder effectief te verkopen.

Social media strategie

Facebook Watch: wat is het?

Facebook gaat de concurrentie aan met YouTube. Ondertussen weten we wel dat video steeds belangrijker is en ook door meer en meer bedrijven met succes werkt.

E-mailmarketing

Wat is het verschil tussen een hard bounce en een soft bounce?

Wanneer je jouw e-mail verzonden hebt, ontvang je al snel de eerste resultaten. Hierbij zal je merken dat niet al jouw inschrijvers voor de nieuwsbrief jouw nieuwsbrief effectief ontvangen hebben. Ontdek het verschil in deze blog.

Contentmarketing

Aantrekkelijke afbeeldingen maken voor social media

Content verzamelen voor social media is niet altijd eenvoudig en vraagt veel tijd en kennis om jouw imago juist over te brengen op social media kanalen. Hieronder geven we enkele gebruiksvriendelijke tools die je gratis kan gebruiken.

Social media strategie

Instant messaging marketing als servicekanaal

Instant messaging, direct messaging of privé-berichten: het wordt steeds meer en meer gebruikt als servicekanaal. Maar wat is het juist en waarom zou ik het gebruiken?

Social media strategie

Instagram stories: interessant voor bedrijven?

Verhalen op Instagram of Instagram Stories: vele bedrijven vragen zich af of dit interessant is voor hun? Tuurlijk, antwoorden wij dan! Lees in deze blog hoe je dit best kan inzetten!

E-mailmarketing

Meten is weten: analyse in Mailchimp

Wanneer je een mailing verzonden hebt, dan komen de eerste resultaten al de eerste uren binnen via MailChimp. Maar wat willen al deze cijfers zeggen?

Social media strategie

De echte waarde van online fans

Op een bepaald moment draaide het allemaal rond meeste likes en volgers. Maar is op de dag van vandaag, het aantal fans van je pagina wel nog steeds het belangrijkste medium om je online succes aan te duiden?

Social media strategie

Politieke social media marketing

Social media targeting is al langer een populaire trend binnen de politiek. Verkiezingen naar jouw hand zetten met bijna uitsluitend social media, is het mogelijk?

Website optimalisatie

Wordpress Widgets en Plugins: wat is het en waar zit het verschil?

Als je de plugin SEO by Yoast voor WordPress gedownload en geïnstalleerd hebt, kan je deze eenvoudig gebruiken onderaan elk nieuw bericht of pagina.

Social media strategie

Het Facebook algoritme BEAR

Adverteren via Facebook moet gezien worden als een grote veiling. Bij een veiling wint het hoogste bod. Deze veiling gebeurd via een algoritme genaamd B.E.A.R. Lees in deze blog hoe alles precies werkt.

Zoekmachinemarketing

Gratis een eenvoudige website maken dankzij Google Mijn bedrijf

Google + als persoonlijk social media kanaal ken je waarschijnlijk wel. Maar wist je dat je ook zo een pagina kan aanmaken voor bedrijven? Dit heet een Google Mijn Bedrijf pagina. Hebben je dit nog niet, lees dan even mee!

Contentmarketing

De perfecte huisstijl

Wanneer je een bedrijf hebt, heb je natuurlijk ook een bijpassende huisstijl nodig. Een huisstijl die past bij de identiteit van je bedrijf. Maar hoe maak je de perfecte huisstijl? Lees het in deze blog.

Contentmarketing

Grafische design trends in 2020

Elk jaar zijn er wel weer nieuwe grafische trends die erboven uitsteken. Enkele trends waren er ook al in 2019 maar 2020 heeft ook heel wat nieuwe trends. Hier enkele grafische trends op een rijtje.

E-commerce

Betere productpagina's op jouw webshop

Het is belangrijk dat een webshop zeer gebruiksvriendelijk is opgebouwd. Dit garandeert op zijn beurt een goede gebruikerservaring Maar hoe zorg je hiervoor?

Marketingstrategie

Hoe kan je snel en efficiënt een strategisch plan opstellen?

Wanneer je een salesplan gaat opstellen moet je duidelijk weten wat je wilt. Vaak zijn salesplannen heel uitgebreid en een wirwar aan informatie. Vul de volgende 7 puntjes in voor jezelf en maak zo je eigen strategisch salesplan op één A4.

Marketingstrategie

3 factoren die de sales-wereld beïnvloeden

Wanneer we online adverteren via social media richten we ons vooral op passieve kandidaten bij het recruteren. Waarom doen we dit en wat is nu het verschil tussen actieve en passieve kandidaten? Wij leggen het je graag uit.

Contentmarketing

Reageren en leuk vinden als Facebook Pagina?

We krijgen vaak de vraag: moeten wij als Facebook pagina van een bedrijf andere pagina’s leuk vinden?

Social media strategie

Wat is het verschil tussen actieve en passieve kandidaten?

Wanneer we online adverteren via social media richten we ons vooral op passieve kandidaten bij het recruteren. Waarom doen we dit en wat is nu het verschil tussen actieve en passieve kandidaten? Wij leggen het je graag uit.

Social media strategie

5 content tips voor LinkedIn

Het professioneelste social media netwerk LinkedIn vergt andere soorten content. Wij geven je graag 5 tips die je op weg zetten naar het creëren van een interessant LinkedIn profiel.

Social media strategie

Instagram functie: vrienden kunnen zien wanneer je voor het laatst online was

Door de overname van Facebook groeit Instagram steeds meer en meer in zijn mogelijkheden. Zo kan je bijvoorbeeld zien wanneer iemand voor het laatst online geweest is en dus actief was. Lees in deze blog wat dit concreet betekent.

Social media strategie

Instagram trends: ontdek de nieuwigheden

Social media kanalen veranderen constant en blijven vernieuwen om nog innovatiever uit de hoek te komen. Lees hier enkele vernieuwende trends in het Instagram-landschap van 2020!

Zoekmachinemarketing

4 redenen om op jouw eigen merknaam te adverteren in Google Adwords

Adverteren in Google via Google Ads: het is voor de meeste bedrijven een must. Voor andere bedrijven is het misschien nog wat zoeken. Maar waarom zou je nu exact adverteren?

Marketingstrategie

Wie is mijn ideale klant?

Heel wat bedrijven hebben moeite om de juiste doelgroep te vinden. Hoe ga je nu op zoek naar je ideale klant en waarom is dit net zo belangrijk?

Website optimalisatie

Doe de test: hoe gebruiksvriendelijk is mijn website?

Je website is dé manier om nieuwe klanten aan te trekken. Met onderstaande checklist zorg je ervoor dat je je bezoeker langer op je website houdt en hun interesse opwekt.

Social media strategie

Interactie aangaan met jouw social media fans

Met de opkomst van social media werd marketing plots meer tweerichtingsverkeer. Klanten kunnen communiceren met bedrijven via verschillende kanalen. Maar hoe creëer je nu interactie?

Webanalytics

Zijn mijn gegevens nog veiling online?

Vaker en vaker komen er nieuwsberichten dat grote websites gehacked worden en de persoonsgegevens van hun gebruikers gestolen werd. Ontdek hier enkele weetjes over je online gegevens.

E-mailmarketing

Onderschat de kracht van e-mailmarketing niet

Wanneer men denkt aan online marketingkanalen wordt e-mailmarketing vaak aan de kant geschoven. De oorzaak ligt voor een groot deel bij de slechte reputatie van dit boeiende kanaal.

Zoekmachinemarketing

5 beste SEO tools om je vindbaarheid te vergroten

Om je website goed te laten scoren in Google kan je allerlei technieken gebruiken zodat die op de eerste plaats in de zoekmachine kan terechtkomen. In dit artikel geven wij enkele interessante gratis en betalende SEO tools die jou kunnen helpen.

Website optimalisatie

Wat is het verschil tussen responsive, adaptive en separate webdesign?

Steeds meer en meer mensen gaan via hun smartphone surfen op het internet. Het is een gewoonte die tijdens het bouwen van een website steeds meer aandacht vraagt.

Social media strategie

Lead generation via LinkedIn

LinkedIn is het sociale media platform bij uitstek voor B2B. Steeds meer en meer bedrijven nemen dit kanaal op in hun communicatiestrategie.

Zoekmachinemarketing

Google post in jouw bedrijfsvermelding

Vandaag de dag heeft ieder bedrijf een Google Mijn bedrijfsprofiel. Als je dit nog niet hebt, kan je hier best zo snel mogelijk werk van maken.

Webanalytics

Het gebruik van een Campaign URL Builder

Om campagnes effectief te kunnen meten vanuit Google Analytics, kan er best een Campaign URL aangemaakt worden. Hoe je dit juist doet en waarom lees je hieronder!

Website optimalisatie

Formulieren via HTTP-websites worden onveilig door Google Chrome

Google Chrome is één van de grootste internetbrowsers die over de hele wereld gebruikt wordt. De nieuwste update zorgt ervoor dat jouw website als onveilig beschouwd wordt indien je geen HTTPS-verbinding hebt.

Social media strategie

Het ideale gebruik van hashtags

Nu vele social media kanalen hashtags ondersteunen, kan dat wel eens voor verwarring zorgen. Het is dan ook geen slecht idee om eens na te denken hoeveel hashtags er op elk platform gebruikt moeten worden om ze echt te laten werken

Website optimalisatie

Hoe gebruik ik de Yoast SEO Plugin?

Als je de plugin SEO by Yoast voor WordPress gedownload en geïnstalleerd hebt, kan je deze eenvoudig gebruiken onderaan elk nieuw bericht of pagina.

Website optimalisatie

Wat betekenen al deze webtermen?

Ben je geen webdesigner of IT’er maar wil je toch graag begrijpen wat ze zeggen? Lees hier ons eenvoudig woordenboek gemaakt met enkele webtermen voor beginners/

Social media strategie

Facebook live gebruiken in jouw marketingstrategie

Video is een krachtige tool geworden via social media maar ook Facebook Live kan je gebruiken in jouw social media strategie.

E-mailmarketing

Nieuwsbrief: gouden regels voor de perfecte onderwerpregel

De onderwerpregel is de eerste regel die een ontvanger ziet wanneer hij zijn mailbox opent. Deze zin moet de ontvanger overtuigen om de e-mail te openen.

Website optimalisatie

Live chat of chatbots op jouw website

Live chat of chatbots krijgen meer en meer een plaats op websites. Websitebezoekers kunnen hierdoor op een eenvoudige manier vragen stellen aan jou persoonlijk als je online bent of aan een chatbot.

Marketingstrategie

Tips om de klantenservice van jouw website te verbeteren

Je klantenservice kan jouw webshop maken of kraken. Zorg ervoor dat klanten een goede ervaring hebben met jouw klantenservice.

Zoekmachinemarketing

Wat zijn longtail zoekwoorden?

Vandaag de dag is Google niet meer uit ons leven te denken. Als het gaat om snel even iets op te zoeken, online iets te bestellen of even rond te snuffelen, Google is onmisbaar.

Zoekmachinemarketing

Wat zijn short tail zoekwoorden?

Wens je graag het aantal bezoekers op je website te verhogen? Dan is het een goed idee om je eens te verdiepen in short tail vs longtail zoekwoorden.

Website optimalisatie

De ideale meta omschrijving voor Google

De meta description (of meta omschrijving) is de korte omschrijving van de inhoud van de pagina die je in Google kan zien. Elke pagina moet zijn eigen, unieke omschrijving hebben.

Website optimalisatie

Een (nieuwe) website starten, hoe begin je eraan?

Online aanwezig zijn is een must! Daarbij is je website hét centrale punt van je online communicatie. Een website is één van de logische stappen die je als ondernemer zet

Zoekmachinemarketing

Alternatieve zoekmachines en hun voordelen

Google is zowat de meest gebruikte zoekmachine wereldwijd. Maar zoals vele misschien niet weten bestaan er ook nog alternatieve zoekmachines. In deze blog geven we enkele alternatieven weer, lees je mee?

Marketingstrategie

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn is het meest zakelijke netwerk van alle social media kanalen. De meeste B2B gerichte bedrijven hebben een LinkedIn pagina en gebruiken deze vooral om nieuw personeel aan te werven.

Social media strategie

Hoe werkt Instagram Shopping?

Dat de populariteit van Instagram stijgt, is niets nieuw. De functie ‘Instagram Shopping’ is dan ook een ideale toevoeging aan dit wereldbekende platform.

Social media strategie

Wat is influencer marketing?

Kort gezegd gaat influencer marketing over de invloed van iemand (influencer) op de emoties, meningen of het gedrag van anderen. Belangrijk om te weten is dat iedereen een influencer kan zijn.

Social media strategie

Influencer marketing inzetten

Influencer marketing wordt steeds populairder. Dat komt omdat internet en sociale media ons minder gevoelig hebben gemaakt voor advertenties en andere reclameboodschappen.

Website optimalisatie

Voordelen van Wordpress als CMS

Voor bedrijven is een website van levensbelang. Klanten moeten je op het internet snel en makkelijk kunnen vinden. Hebben ze eenmaal je website gevonden, dan willen ze de informatie en je productaanbod overzichtelijk en helder in beeld krijgen.

E-mailmarketing

Wetgeving rond e-mailmarketing

E-mailmarketing is en blijft een efficiënt communicatiemiddel om een doelgroep te bereiken. Er zijn heel wat regels verbonden aan e-mailmarketing.

Website optimalisatie

15 must haves voor een professionele website

Een professionele website zou vanzelfsprekend moeten zijn voor een onderneming, zowel groot als klein. Veel bedrijven focussen zich vaak op de vormgeving en de lay-out van hun website.

Social media strategie

Whatsapp als marketingtool

Eén van de meest populaire applicaties op smartphones vandaag de dag is ongetwijfed WhatsApp. Meer dan twee miljard mensen over de hele wereld gebruikt de applicatie, of heeft deze geïnstalleerd op zijn of haar smartphone.

Social media strategie

Snapchat als marketinginstrument

Snapchat is een relatief jong social media kanaal dat een zeer sterke opgang kent. Het is immens populair bij jongeren. Dit kanaal als marketinginstrument is dus enkel aan te raden wanneer je doelgroep uit jongeren en jongvolwassen bestaat.

Social media strategie

De 20% regel op Facebook

In 2012 had Facebook een nieuwe regel toegevoegd: advertenties mogen niet meer dan 20% tekst bevatten. Later, in juni 2016, werd deze regel herzien. Advertenties werden sindsdien niet langer meer afgekeurd omwille van de hoeveelheid tekst in een afbeelding. Toch blijft er een verschil tussen een advertentieafbeelding met veel en weinig tekst.

E-mailmarketing

10 stappen naar een perfecte nieuwsbrief

Veel bedrijven sturen vaak nieuwsbrieven uit. Daaruit volgt dat er veel nieuwsbrieven niet geopend worden en meteen naar de prullenmand verplaatst worden. Hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief opvalt tussen al die andere e-mails?

Webanalytics

Effectiviteit van campagnes meten met een UTM code

Online marketing campagnes uitvoeren heeft als voordeel dat je alles kan meten, dit in tegenstelling tot offline marketing. Met behulp van een UTM code kan je in Google Analytics nagaan wat een campagne voor jouw bedrijf heeft opgebracht.

Zoekmachinemarketing

Welke soort advertenties kan ik laten lopen via Google?

Als je met je bedrijf een advertentie doet via Google kan je op verschillende plaatsen getoond worden. Bovenaan worden er 4 advertenties getoond van websites. Dit wil zeggen dat organische zoekresulaten die hun toppositie bereiken door SEO toe te passen, steeds minder in de kijker staan.

Social media strategie

Instagram stapt af van de chronologische volgorde

Instagram heeft bekend gemaakt dat ze binnenkort niet langer foto’s in chronologische volgorde gaan tonen. Door dit toe te passen willen ze bovenaan, net zoals bij Facebook, eerst de relevante foto’s en video’s tonen.

Social media strategie

Leuke acties met de Facebook reactieknop

Facebook reactieknoppen, het maakt sociale media alleen maar aantrekkelijk. Naast liken kan je op Facebook nu veel meer doen als reactie op een post. Ontdek in deze blog hoe je het kan toepassen.

Website optimalisatie

Waarom een Google Mijn Bedrijf-pagina interessant is voor bedrijven

Google + als persoonlijk social media kanaal ken je waarschijnlijk wel. Maar wist je dat je ook zo een pagina kan aanmaken voor bedrijven? Dit heet een Google Mijn Bedrijf pagina. Hebben je dit nog niet, lees dan even mee!

Website optimalisatie

De voordelen van landingspagina's

Een landingspagina is een webpagina die gericht is op bezoekers die je website nog niet kennen. Landingspagina’s kunnen zich binnen de domeinnaam van je website bevinden of staan op een andere domeinnaam. De vraag is natuurlijk wat het voordeel hier van is. Wij leggen het even uit.

E-commerce

EAN codes aanvragen

Wanneer je je producten wil aanbieden op een verkoopsplatform zoals bijvoorbeeld bol.com heb je een EAN code nodig voor je producten. Zonder deze code kan je je producten niet online plaatsen. Maar...wat is dat juist?

Social media strategie

Facebook: het kanaal om relaties te onderhouden en te versterken

Veel bedrijven hebben een pagina op Facebook. De ene is al wat succesvoller dan de andere. Een vaak voorkomend probleem is dat ze zich te veel focussen op verkoop. Facebook is een social media kanaal met als doel relaties onderhouden en versterken.

Webanalytics

Spam in Google Analytics

Spam in Google Analytics is toegevoegd door spam bots en niet door personen die je website bezocht hebben. Wanneer je in statistieken gaat kijken kan je zien vanwaar je bezoekers afkomstig zijn. Lees ons stappenplan om je Google Analytics op te kuisen.

Website optimalisatie

Webdesign tips

Het succes van een website wordt niet enkel bepaald door hoe mooi een website is. Een website moet ook gebruiksvriendelijk zijn voor de gebruikers én voor zoekmachines. Hieronder geven we 10 webdesign tips die je kan toepassen om een perfecte website te creëren.

Social media strategie

Meer volgers en likes op Instagram

Instagram is de populairste foto-applicatie van het moment. Je kan er je foto’s makkelijk mee bewerken om ze daarna te delen met je volgers. Hieronder geven we enkele eenvoudige tips om meer volgers en likes te verkrijgen op Instagram.

Social media strategie

Hashtags vormen een sociaal bindmiddel

Hashtags zijn interactieve trefwoorden. Deze kan je toevoegen aan berichten of foto’s op social media. Het zijn woorden die een foto of een sfeer beschrijven en die het mogelijk maken om je foto te categoriseren.

Website optimalisatie

AB-testing zorgt voor meer conversie

AB testing wordt in het dagelijkse leven vaak toegepast. Er wordt getest welke versie van een website het meeste conversie oplevert. Zo kan je ontdekken welke elementen, kleuren, … sneller overgaan tot conversie.

Marketingstrategie

Het belang van online aanwezigheid

Er blijken nog steeds veel bedrijven, zowel KMO’s als zelfstandigen, niet online aanwezig te zijn. Ze hebben vaak geen idee hoe om te gaan met social media, content marketing, bloggen, e-commerce, e-mailmarketing,…

Website optimalisatie

Getuigenissen en referenties op je website

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op te starten.

Social media strategie

Stappenplan om een social media strategie te maken

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op te starten.

Zoekmachinemarketing

SEO tips om te scoren in zoekmachines

SEO (Search Engine Optimization) of zoekmachineoptimalisatie mag je nooit uit het oog verliezen. Het speelt een belangrijke rol voor je positie in de zoekresultaten. Wij geven je enkele tips om te scoren in de zoekmachines.

Marketingstrategie

Location based marketing wordt steeds belangrijker

Onder Location Based Marketing (LBM) worden alle vormen van marketing verstaan die gebruik maken van de fysieke locatie van een persoon. Bij deze vorm van marketing wordt er gebruik gemaakt van Location Based Services (LBS).

Contentmarketing

Schadevergoeding voor het gebruik van afbeeldingen

Je kent het wel: je zoekt een mooie afbeelding voor je website en je maakt gebruik van die ene foto die je op Google gevonden hebt. Ook als staan al deze foto’s open en bloot online, toch zijn ze meestal onderworpen aan het auteursrecht.

Social media strategie

Social media inzetten voor je bedrijf

De consument is actief op social media. Als bedrijf zijn social media kanalen dus de ideale manier om de consument te bereiken. Alvorens social media in te zetten is het belangrijk dat je bewust bent van alles wat er bij komt kijken.

Contentmarketing

Je doelgroep bereiken met de juiste content

Binnen je marketingstrategie moet de content die je uitstuurt voldoen aan enkele regels. In deze blog geven we je enkele tips hoe je de doelgroep bereikt met de juiste content. Lees je mee?

Social media strategie

Facebook inschakelen voor je webshop

Social media gebruiken voor een webshop zorgt voor meer naamsbekendheid en interactie met (potentiële) klanten. Wanneer je doelgroep actief is op Facebook is het zeker een aanrader om met je webshop aanwezig te zijn op Facebook.

Website optimalisatie

Cookies: waarvoor dienen ze?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die informatie bevatten over de bezoeker van een website (jij) en over de computer van de bezoeker. Cookies komen tot stand wanneer je een website bezoekt. De website gaat onthouden wat jouw internetinstellingen en voorkeuren zijn.

Webanalytics

Big data is booming

Door de digitalisering van de maatschappij ontstaat er een enorme groei aan data (gegevens en informatie over consumenten). De belangrijkste drijfveren hiervoor zijn sociale media en mobiele apparaten.

Webanalytics

Toptaken van je website kunnen veranderen

In een eerder blogbericht hebben we jou informatie gegeven over de toptaken van je website. Je kan er lezen hoe je de toptaken van jouw website kan achterhalen. Wat er precies veranderd is en in welke mate, dat kan je alleen maar te weten komen door opnieuw onderzoek uit te voeren.

Website optimalisatie

Google geeft voorrang aan 'mobiel friendly' websites

Vanaf 21 april 2015 gaat Google websites die ‘mobile friendly’ zijn voorrang geven. Dit is ondertussen al een tijdje geleden. Maar echter blijft het tot op de dag van vandaag belangrijk om een responsive design te hebben.

Social media strategie

Hoe werkt de Facebook Page Plugin?

Een zeer interessante tool is die Page Plugin. Facebook heeft aangekondigd dat hij heel wat nieuwe ontwikkelingen zal doorvoeren. Eén daarvan is het verdwijnen van de Facebook Like Box. Deze wordt vervangen door een nieuwe plugin: de Facebook Page Plugin.

Website optimalisatie

Het belang van een gebruiksvriendelijke website

Als je een eigen bedrijf hebt, dan is een website van groot belang. Tegenwoordig gebeurt immers alles over het internet en kun je al gauw niet meer zonder website. Net als een eigen winkel, kan een website ook beschouwd worden als een stukje vastgoed, dat met de tijd groeit in waarde.

Webanalytics

Toptaken van je website

Websites staan vaak vol met zaken die de gemiddelde bezoeker helemaal niet belangrijk of interessant vindt. Het resultaat? De bezoeker vertrekt. Bezoekers willen snel en makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken, anders klikken ze door naar de volgende website.

Webanalytics

Je website meten en verbeteren

Wil jij je website zo succesvol mogelijk maken? Dan is het belangrijk om de resultaten van je website te meten. Op basis van deze resultaten weet je wat goed werkt, en wat niet. Je krijgt inzicht in waarmee je op het juiste pad zit en wat nog verbeterd kan worden.

Website optimalisatie

Een goede website zorgt voor meer omzet

Veel ondernemers en experts op marketinggebied hebben geen bereidheid tot het vrijmaken van extra budget voor het optimaliseren van hun website. Dit terwijl iedereen inmiddels heel goed weet dat een goede website voor meer klanten of opdrachtgevers en dus voor meer omzet zorgt

Website optimalisatie

4 tips voor een effectieve website

Elke moderne ondernemer is zich er deze dagen van bewust: ondernemen zonder internet is niet goed meer mogelijk. We zijn er ons van bewust dat potentiële klanten zich allereerst op het internet zullen oriënteren als ze nieuwe producten of diensten willen aankopen.

E-commerce

5 tips voor jouw webwinkel

In deze blog geven we je 5 tips die zorgen voor meer conversie op jouw webshop. Dit zijn tips die je zelf kan toevoegen en toepassen.

Website optimalisatie

Wat is website optimalisatie?

Ontdek in deze blog wat website optimalisatie precies inhoudt. Lees enkele tips voor een betere website optimalisatie. En ontdek dat een optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid zorgt voor meer conversie.

Social media strategie

Je doelgroep ontdekken via Facebook Advertising

Een doelgroep, we zijn er allemaal naar op zoek. Het is niet altijd makkelijk om je doelgroep te vinden en te bereiken. Daarom is het zeker handig om uit te testen of je wel de juiste doelgroep voor ogen hebt voor je grote bedragen spendeert aan reclame.

Contentmarketing

Waarom bloggen toch interessant is

Bloggen. Maar 36% van de bedrijven doet het. Toch blijkt dit een grote meerwaarde te zijn voor je online leven. Want 77% van de internetgebruikers leest namelijk blogs. In dit artikel geven we je een aantal redenen om zelf met een blog te beginnen.

Contentmarketing

Trends in storytelling marketing

Doorheen de vorige blogs rond storytelling marketing werd het begrip duidelijk. We gaan nu wat dieper in op de belangrijkste evoluties en trends in storytelling. Lees verder en ontdek 5 trends die je zeker van pas komen!

E-commerce

10 tips om je webshop te verbeteren

Webshops, ze schieten uit de grond alsof het niets is. Maar hoe maak je jouw webshop zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor je klanten? Hier zijn alvast 10 tips om je webshop te verbeteren.

E-commerce

Webshops: combineer online en offline marketing

E-commerce, het is niet meer weg te denken uit de tegenwoordige tijd. Je kan het niet gekker bedenken of het staat online te koop. Van kleding en accessoires tot grasmaaiers en meubelen.

Website optimalisatie

De invloed van lettertypes

Bij het ontwerpen van een website komt heel wat kijken. Een gepast logo, kleuren, ontwerp, tekst, afbeeldingen. Allemaal komen ze aan bod maar er is er nog eentje die je aandacht verdient: het lettertype.

E-commerce

SEO tips voor webshops

Online shoppen is leuk, en als de klant bij jou shopt, is dat nog leuker. Maar hoe zorg je ervoor dat die klant bij jou terecht komt? Dat is alweer een zaak voor SEO oftewel zoekmachine optimalisatie.

E-commerce

Voordelen mobile commerce

Dat mobiel shoppen steeds populairder wordt, hoeven we u niet te vertellen. Jaar na jaar groeit de markt aan een enorm tempo. In dit artikel bespreken we de voordelen verbonden aan mobile commerce.

E-commerce

De nieuwste trend: showrooming

Ben jij wel eens een winkel ingelopen om een product te bekijken, alleen om even later datzelfde product goedkoper ergens online te kopen? Dan ben je niet de enige.

Social media strategie

Hoe kan je als bedrijf Youtube veroveren?

Het is ondertussen al vijftien jaar geleden (23 april 2005) dat het eerste filmpje op YouTube werd geplaatst. Niemand had een vermoeden tot wat deze videosharing website kon uitgroeien. Tegenwoordig zijn de cijfers die YouTube kan voorleggen hallucinant.

Social media strategie

Second screen marketing

Weet je niet wat second screen marketing betekent? Dit lichten we toe aan de hand van enkele voorbeelden.

Marketingstrategie

Brand personality en conversie

Dé grote uitdaging van webshop eigenaars is om zoveel mogelijk klanten te verleiden tot een aankoop. In het vakjargon wordt dit conversie genoemd. Er zijn verschillende technieken om tot een maximale conversie te komen.

Website optimalisatie

Tips voor een beter vindbare website

Een beter vindbare website wilt iedereen wel voor zijn/haar bedrijf. Maar uiteraard blijft de vraag hoe je hier het beste aan begint. In deze blog geven we onze tips voor een beter vindbare website.

Website optimalisatie

10 essentiële tips voor jouw website

Contactinformatie, een FAQ-pagina, sitemap, ... Het zijn maar enkele van de onderdelen die noodzakelijk zijn voor je website. Wij geven 10 essentiële tips voor jouw website

E-mailmarketing

E-mailmarketing voor webshops

Grote webshops doen er volop aan mee, maar ook voor kleine webshops is e-mailmarketing belangrijk. E-mailmarketing is snel, eenvoudig en goedkoop. Waarom zou je niet op de e-mailtrein springen?

Website optimalisatie

Een succesvolle landingspagina maken

Een landingspagina maken is vaak de laatste stap van je campagne. Een goede landingspagina zorgt voor een hogere conversie, een slechte landingspagina voor een hoger bounce percentage.

E-mailmarketing

Elevator Pitch voor e-mailmarketing

Elke marketeer weet waarschijnlijk wel wat een elevator pitch is. Dat zijn de eerste 30 seconden tot 2 minuten die je krijgt om indruk te maken met je product, dienst of idee tijdens een presentatie. Bij e-mailmarketing bestaat er ook zo’n elevator pitch.

Zoekmachinemarketing

De 5 meest gemaakte fouten in een Google Adwords Campagne

In deze blog willen we je graag de 5 meest gemaakte fouten in Google Adwords meegeven. Deze zijn gemakkelijk aan te passen en kunnen ervoor zorgen dat je advertentie door de juiste mensen wordt opgepikt. Met andere woorden: meer conversie!

Contentmarketing

Contentstrategie: efficiënter met je doelgroep communiceren

Een website is niet of foto’s of tekst, het is een combinatie van beide. Toch onderschat men het belang van content. Veel bedrijven vullen hun website, Facebook en Twitter met content zonder daarbij echt na te denken. Het belang van content wordt vaak onderschat.

Webanalytics

Campagnes opvolgen in Google Analytics

Als we spreken over campagnes in Google Analytics, dan bedoelen we niet enkel advertenties maar ook nieuwsbrieven, updates via sociale media, banners, etc. Door campagnes aan te maken op Google Analytics, kan je exact volgen via welke kanalen bezoekers naar je website komen.

Webanalytics

Google Analytics: 3 tools om interne zoekopdrachten beter te begrijpen

Eerder deze week toonden we je hoe je interne zoekopdrachten instelt(23) binnen Google Analytics. Dat gaat gepaard met heel wat cijfers en grafieken. Vandaag gaan we wat dieper en willen we je laten zien wat deze cijfers betekenen.

Webanalytics

Interne zoekopdracht in Google Analytics

Vandaag gaan we een stap verder met Google Analytics. Wil je weten naar wat je bezoekers op zoek zijn op je website en hoe je beter aan hun noden kan voldoen, dan zijn interne zoekopdrachten van groot belang.

Sociale media strategie

9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten

Hoe meer likes je op je Facebookpagina hebt, hoe meer mensen je kan bereiken. In dit bericht vind je 9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten.

Zoekmachinemarketing

Google Analytics account aanmaken

Vandaag nemen we je mee in de wondere wereld van Google Analytics. Eerst en vooral: wat is Google Analytics en waarom is het zo interessant? Daarna leggen we stap voor stap uit hoe je kan starten.

E-mailmarketing

E-mailcampagne die wordt geopend

E-mailmarketing belooft je een hoog percentage aan ROI. De open rate zorgt er echter voor dat veel bedrijven skeptisch zijn over e-mailmarketing. Een e-mailcampagne behaalt vaak een slecht resultaat doordat de e-mails gewoonweg niet worden geopend. Hier lees je hoe je dat kan voorkomen.

Website optimalisatie

Cookies voeden zich met jouw online privacy

Na een halfuurtje online shoppen, is het niet vreemd dat er zo’n 50 cookies zich hebben vastgemaakt aan jouw browsergeschiedenis. Een cookie is een klein bestandje dat wordt opgeslagen op jouw harde schijf. Dit bestandje houdt informatie bij over jouw online gedrag zoals hoe je navigeert.

Marketingstrategie

Wat is hybride marketing?

Hybride marketing is een term die ontstaan is na de vele technologische evoluties in de laatste jaren. Vroeger gebruikte marketeers vooral de traditionale kanalen, zoals radio, tv en print, om hun boodschap te verspreiden.

Marketingstrategie

4 tips om je doelgroep te bepalen

Wat houdt het woord doelgroep nu eigenlijk in? Wie zijn jouw potentiële klanten? Ontdek het allemaal in deze blog.

Marketingstrategie

Je doelgroep overtuigen

In dit artikel vertellen we je meer hoe je jouw doelgroep kan overtuigen. Hier gaan we er van uit dat je jouw doelgroep reeds kent. Eens je weet wie je wil aanspreken, is de volgende vraag hoe we je doelgroep naar jouw dienst, merk of product kunnen leiden.

Contentmarketing

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen zijn niets bijzonders maar ze hebben wel iets gemeen.

Website optimalisatie

Welke gegevens moet je verplicht vermelden op je website?

We leven in een digitale wereld. Je lokale slager of bloemist doet vol enthousiasme mee op sociale media en velen onder hen hebben reeds een eigen website. Dat is ook logisch, klantenwerving gaat zo veel makkelijker en je bereik dikt ook immens aan.

Social media strategie

Groot bereik van social media

Het gebruik van social media is de voorbije jaren enorm gestegen. Als we naar de cijfers kijken, kunnen we stellen dat het gebruik van social media ook zal blijven stijgen. Deze explosieve groei zorgt ervoor dat bedrijven mogelijks een veel groter publiek kunnen bereiken.

Contentmarketing

Waar vind ik foto's voor commercieel gebruik?

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden. Dit gezegde klinkt iedereen wel bekend in de oren. Ook volgende uitspraak wordt algemeen aanvaard: een afbeelding zorgt voor engagement. Toch is voorzichtigheid geboden wanneer je op zoek bent naar een afbeelding voor op je eigen website

Contentmarketing

Storytelling en social media: Ontwikkel content die men wil liken en sharen

De spelregels zijn veranderd waardoor marketeers niet langer de aandacht winnen van het doelpubliek door enkel een TV-campagne op hen af te voeren. De dag van vandaag beslist de consument zelf wat hij ziet.

Social media strategie

Pinterest gebruiken binnen B2B

Onderzoek toont aan dat het gebruik van Pinterest in een B2C en B2B-omgeving erg succesvol kan zijn. Zo is de click–through en de conversation rate dubbel zo hoog als bij de befaamde sociale netwerken Instagram en Facebook. Maar hoe pak je dit nu aan?

Social media strategie

Videomarketing inzetten binnen B2B

Sociale platformen schieten als paddenstoelen uit de grond en welke hiervan past nu het best bij het corporate image van uw onderneming? En hoe kunt u zes of tien accounts tegelijk monitoren? Onthoud goed dat uw onderneming niet op elk sociaal kanaal aanwezig moet zijn.

Social media strategie

Facebook inzetten binnen B2B

Moeten B2B-bedrijven aanwezig zijn op Facebook? In dit artikel zullen we de do’s en don’ts voor B2B met u bespreken.

Social media strategie

LinkedIn inzetten binnen B2B

We moeten u niet meer vertellen dat LinkedIn het belangrijkste sociale netwerk is om B2B-klanten en professionals te bereiken. Het netwerk biedt vele mogelijkheden gaande van relationship building, online community building tot het aanbrengen van nieuwe leads.

Social media strategie

Social media binnen B2B

Terwijl social media boomen in B2C markten, zijn vele B2B bedrijven terughoudend in het omarmen van diezelfde media. Dit wegens een gebrek aan succesvolle rolmodellen. Hoe kunnen social media een fantastische aanvulling zijn voor uw B2B – marketing?

Webdesign

De kenmerken van een succesvol webdesign

Het ontwerp van je website is onlosmakelijk verbonden met elke marketingbeslissing die je neemt. Daarom moet je webdesign voldoen aan drie belangrijke kenmerken, ontdek ze hier.

Website optimalisatie

Doelen stellen voor je website

Wanneer je als bedrijf een website wilt (laten) bouwen, is het belangrijk om te bepalen wat je met je website wilt bereiken. De doelen die je met je website wilt bereiken, zijn de bepalende factor voor zowel je webdesign als je marketingcampagnes.

Sociale media strategie

Veel gemaakte fouten op sociale media

Bijna elk bedrijf heeft tegenwoordig wel een Facebookpagina of is aanwezig op een ander sociale media kanaal. Maar dat wil niet zeggen dat dit online communicatiekanaal een toegevoegde waarde levert.

Social media strategie

Facebook wedstrijd organiseren

Facebook is een medium dat steeds vaker gebruikt wordt. Met meer dan 7 miljoen actieve Belgische accounts is en blijft dit het grootste social media kanaal. Vooral bedrijven hebben de afgelopen jaren ontdekt dat Facebook een goed medium is om het bedrijf of de producten en diensten te promoten.

Contentmarketing

Rebranding van een huisstijl

Rebranding, identiteitsverwisseling, naamswijziging… Er zijn verschillende namen voor het aanpassen van je huisstijl. Maar waarom zouden we aan rebranding willen doen?

  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.