
Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Op zoek naar meer
kennis en advies?
Met de opkomst van social media werd marketing plots meer tweerichtingsverkeer. Klanten kunnen communiceren met bedrijven op verschillende manieren via Facebook, Instagram of via andere kanalen. Het is belangrijk om niet enkel promoties, acties of informatie over je bedrijf te posten. Een social media kanaal is niet voor niks een communicatiekanaal waarbij interactie centraal staat. Meer sociale interactie leidt namelijk tot hogere merkbetrokkenheid maar hoe creëer je nu interactie via jouw bedrijfspagina? Wij geven jou enkele tips!
Deze tip is zeker niet de eenvoudigste maar toch het proberen waard. Zoek naar interactieve spelletjes, vragen, ideetjes die nog niemand gepost heeft. Hieronder een voorbeeldje van Bol.com die zowel humor als originaliteit gebruiken in een leuke post. Hierbij maken ze ook de link naar hun producten. Dit hoeft niet altijd zo te zijn maar het is mooi meegenomen!
Door expliciet te vragen om vrienden te taggen creëer je een viraal effect wat een positief effect kan geven op de interactie met jouw fans. Uiteraard moet de content relevant zijn en moet je je afvragen of jouw doelgroep gemakkelijk anderen zou taggen. In dit voorbeeld van Hema spelen ze in op de actualiteit van het hooikoortsseizoen.
Een leuke manier om mensen te laten lachen en zo merkbetrokkenheid te verhogen is het gebruiken van humor. Als dit past bij jouw bedrijfscultuur kan dit zeker een schot in de roos zijn. Het voorbeeldje van bol.com met een leuke woordspeling wekt heel wat leuke reacties op. Ook hier wordt er een link gelegd met de producten.
Sinds de opkomst van meerdere like-knoppen zoals geweldig of grappig wordt deze functie op vele interactieve manieren gebruikt. Zo bestaat er de mogelijkheid om eenvoudig iets te kiezen. Laat je fans kiezen door in een afbeelding gebruik te maken van deze knoppen. Iedereen weet meteen hoe hij of zij moet reageren en het kan eenvoudig en snel tijdens het scrollen in je nieuwsoverzicht. Door zo’n dilemma creëer je automatisch interactie met jouw fans. Coolblue heeft een ludieke actie bedacht rond hun bezorgdozen. Ze zetten fans aan om van deze kartonnen doos een kunstwerk te maken. Achteraf laten ze fans kiezen welke inzending de beste is door te werken met interactieve knoppen.
Vele bedrijven gebruiken quotes of citaten. Hierbij is het belangrijk dat ze relevant zijn voor jouw doelgroep. Deel niet zomaar een citaat maar zorg ervoor dat jouw doelgroep ze ook effectief wilt lezen of er belang aan hebben. Wat ook leuk is, zijn quotes waarin mensen zich herkennen. Op die manier zullen ze sneller andere vrienden taggen en is er meer betrokkenheid. In het voorbeeld van Flair zullen er zeker en vast wat vrouwen zijn die zich hierin herkennen.
Wanneer jouw social media fans reageren, hoef je dit niet zomaar te negeren. Het geeft fans een fijn gevoel als hun reactie geliked wordt of zelfs wanneer het bedrijf persoonlijk de reactie beantwoordt. Durf dus reageren op reacties maar doe dit op een professionele maar toch persoonlijke manier. Het is verder ook leuk om te eindigen met jouw persoonsnaam. Dit geeft een nog persoonlijker gevoel. Coolblue is zeer goed in deze strategie en houdt zich hier dan ook dagelijks mee bezig. Verder gebruiken ze ook veel humor in hun reacties.
Meer informatie over dit onderwerp? Contacteer ons vrijblijvend!
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op
Naast extra advies verwittigen we je via deze weg ook als we opleidingen en events organiseren. En geloof ons: die wil je echt niet missen. Tot snel?
Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.