Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Op zoek naar meer
kennis en advies?
Wanneer je als bedrijf een website wilt (laten) bouwen, is het belangrijk om te bepalen wat je met je website wilt bereiken. De doelen die je met je website wilt bereiken, zijn de bepalende factor voor zowel je webdesign als je marketingcampagnes.
Een corporate site is een online visitekaartje, wordt ook een businesscardsite genoemd. Een businesscardsite is een website die uit enkele pagina’s bestaat met duidelijke informatie over je bedrijf, je producten en/of diensten, je contactgegevens, waar je je producten kan kopen, etc.
Voorbeelden van corporate sites zijn de websites van hogescholen en universiteiten, restaurants, etc.
Op een brandingsite vind je voornamelijk interactieve functies en bedrijfsinformatie terug, maar ook spelletjes, kortingsbonnen, feedback, etc. Een brandingsite genereert indirect leads of verkoop.
De website van Coca-Cola is hier een mooi voorbeeldje van. Op coke.com vind je voornamelijk branding (merkbekendheid creëren en vergroten) terug door spelletjes, kortingsbonnen, interactieve functies, uitleg over hun nieuwste producten, wedstrijden, welk goed doel Coca-Cola steunt, etc. Je kan de frisdranken van Coca-Cola niet aankopen via de website maar je kan er wel andere producten kopen zoals sleutelhangers, etc. waarop het logo van Coca-Cola aanwezig is.
Dit doel wordt voornamelijk gebruikt op website van bedrijven die dure producten en/diensten verkopen. Met behulp van interactieve functies, zoals bijvoorbeeld chatmogelijkheden, proberen ze de consument op hun site te houden. Potentiële klanten of prospecten kunnen via de website al hun vragen stellen om niet snel in de verleiding te komen om concurrerende website te gaan bezoeken.
Zo’n transactiesites, ook webshops genoemd, zijn wellicht de bekendste websites. Hierop worden goederen of diensten online verkocht. Bekende transactiesites zijn bol.com, zalando.com, ebay.com, amazon.com, etc.
Goede transactiesites gebruiken het internet om allerlei informatie te verzamelen over hun klanten zoals demografische kenmerken, hun voorkeuren en behoeften, etc. Aan de hand van deze gegevens kunnen ze specifieke campagnes opzetten om meer verkoop te genereren.
Het is als bedrijf niet noodzakelijk om al deze doelen te vervullen. Een bedrijf waar persoonlijke verkoop een belangrijke waarde is in de bedrijfscultuur moet natuurlijk geen webshop opzetten maar kan via de bedrijfswebsite de klanten en prospecten wel informeren over de producten, hen de mogelijkheid geven om via de website vragen te stellen, promoties te vermelden, klanten om hun feedback vragen, etc. Al deze aspecten zou de consument moeten overtuigen om het product dan in de winkel aan te kopen door persoonlijke verkoop.
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op
Naast extra advies verwittigen we je via deze weg ook als we opleidingen en events organiseren. En geloof ons: die wil je echt niet missen. Tot snel?
Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.