E-MAILMARKETING

Meten is weten: analyse in Mailchimp

Op zoek naar meer 
kennis en advies?

Wanneer je een mailing verzonden hebt, dan komen de eerste resultaten al de eerste uren binnen via MailChimp. Na één week kan je best het rapport van jouw campagne bekijken. Maar hoe doe je dat nu exact? Wat willen al deze cijfers zeggen? Wij leggen het jou graag uit!

Rapportage van jouw campagne

Om je campagnes in MailChimp te bekijken, klik je in de menubalk op ‘Campaigns’. Hier krijgt je een overzicht van alle mailings die je verzonden hebt. Kies een bepaalde mail waarvan je het rapport wil bekijken en klik daarbij op ‘View report’. Je komt op ‘overview’ uit, waar je een algemeen overzicht krijgt van alle belangrijke cijfers.

Hieronder een overzicht van wat deze cijfers allemaal willen zeggen.

Statistieken: wat betekenen al deze cijfers?

Andere tips van Creactiv

Content die de moeite waard is

Getuigenissen en referenties op je website

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op

Social media inzetten voor je bedrijf

De consument is actief op social media. Als bedrijf zijn social media kanalen dus de ideale manier om de consument te bereiken. Alvorens social media in te zetten is het

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen