
Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Op zoek naar meer
kennis en advies?
We leven in een digitale wereld. Je lokale slager of bloemist doet vol enthousiasme mee op sociale media en velen onder hen hebben reeds een eigen website. Dat is ook logisch, klantenwerving gaat zo veel makkelijker en je bereik dikt ook immens aan.
Een website zou je kunnen vergelijken met een soort uithangbord voor je bedrijf. Daarnaast communiceer je ook met je klanten via je website, en misschien verkoop je zelfs goederen online. Aan veel van deze online handelingen hangen ook verplichtingen. Heb je er al eens bij stil gestaan wat er nu juist op je website moet staan?
Voor vennootschappen gelden extra regels. Heb je als vennootschap een website, dan moet je nog een aantal bijkomende zaken verplicht vermelden:
Staan er prijzen online van producten of diensten die je aanbiedt aan jouw klanten? Dan vermeldt je best volgende gegevens:
Wanneer je producten of diensten aan klanten aanbiedt, moet je duidelijk aantonen of de prijs inclusief of exclusief BTW is + alle andere kosten (bijvoorbeeld: leveringskosten, administratiekosten, …).
Je heby een e-commerce deel op je website staan, dan dient je bovenop alle reeds vermelde gegevens ook specifiek de volgende zaken te vermelden:
Als je website persoonlijke gegevens registreert, dan ben je verplicht om een privacy policy te plaatsen. Een privacy policy bevat informatie over wat er met de verzamelde gegevens van je bezoekers precies gedaan wordt.
Je vermeldt best deze model-clausule:
“(firmanaam) gaat met de grootste zorgvuldigheid om met persoonlijke gegevens. Persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door (firmanaam) en slechts gebruikt voor de doeleinden waarvoor de gegevens verstrekt zijn door de persoon in kwestie. Gegevens kunnen worden opgeslagen in één of meerdere databanken. Persoonlijke gegevens worden niet aan derden verstrekt zonder de toestemming van de betrokkene. De betrokkene heeft recht op inzage van zijn persoonsgegevens.”
In voorkomend geval dient u dan ook melding te doen van deze registratie aan de Privacycommissie.
Daarnaast moet je ook een ‘disclaimer’ toevoegen. Volgende elementen moeten hierin verwerkt zitten:
Een hele boterham aan gegevens moeten dus verplicht worden vermeld, gelukkig is het hierbij niet vereist om dit allemaal op je homepagina te doen. Gelukkig maar, want dat zou leiden tot zeer rommelige websites. Om je design toch intact te houden raden wij aan om de basis gegevens te vermelden in je footer of op je contact pagina. Alles wat te maken heeft met de verkoop van producten of diensten zet je het beste in je ‘Algemene Voorwaarden’ en wanneer je persoonlijke gegevens registreert zet je de model-clausule en/of andere bedingen daaromtrent het beste in een ‘Privacy Policy’.
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op