Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Breng theorie in de praktijk: ontdek onze opleidingen en events!
Binnen je marketingstrategie moet de content die je uitstuurt voldoen aan enkele regels.
Zo moet de content op je doelgroep gericht zijn. Het moet je publiek aanspreken en de content moet op het juiste moment aankomen bij je doelgroep. Wanneer je content niet relevant is of niet afgestemd is op je doelgroep, dan loop je het risico dat je de interesse en aandacht van je publiek verliest.
Om je doelgroep te bereiken moet je eerst nadenken wie tot je doelgroep behoort. Deze personen moet je bereiken met je boodschap. Wat vinden deze personen interessant of wat houdt hen bezig? Je content moet daarop aansluiten. Pas dan ben je zeker dat de boodschap je publiek zal aanspreken.
Het is belangrijk dat je je doelgroep bereikt. Content uitsturen op plaatsen waar je doelgroep niet aanwezig is, heeft geen zin. Je kan je content via verschillende kanalen versturen. Hierbij is het belangrijk om na te gaan op welke kanalen je doelgroep actief aanwezig is. Om het bereik van je content te vergroten kan je de content langs verschillende kanalen de wereld insturen, bijvoorbeeld: via social media, via e-mail (nieuwsbrieven), op je website,…
De content die je de wereld instuurt moet relevant zijn. Veel communiceren met je doelgroep zorgt voor een hoge online zichtbaarheid. Hierbij is het belangrijk om te weten dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Je kan bijvoorbeeld beter maar af en toe een blogbericht schrijven dat relevant is en goede content bevat, dan dat je er 5 op een week schrijft met content die niet relevant is voor je doelgroep.
Extra tip: het gebruik van beelden in combinatie met je content helpt om aandacht te trekken.
Hulp nodig bij het bepalen van je doelgroep of het opstellen van een contentstrategie? Contacteer ons met al je vragen.
Goede content voor de juiste doelgroep is niet enkel belangrijk om de focus aan te spreken, maar ook het begrijpen van de strategie die hierbij de basis vormt. Het gaat niet enkel om wat je zegt, maar ook om hoe en waarom je het zegt. Door een goed doordachte (content)strategie te gebruiken, zorg je ervoor dat je boodschap op de juiste moment en plaats wordt afgeleverd. Vergeet dus niet om te blijven nadenken aan de grote strategische doelen, terwijl je je concentreert op het maken van je content.
Wil je graag meer weten waarom content marketing zo belangrijk is? Met behulp van de opleiding: Contentplan: het recept voor consistente & efficiënte marketing. Dit zorgt voor consistent en efficiënte marketing. Ook de andere opleidingen zijn te vinden via de link hieronder.
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op