CONTENTMARKETING

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Breng theorie in de praktijk: ontdek onze opleidingen en events!

Een doordeweekse ochtend begint met het openen van je brievenbus, gevuld met reclamefolders. Even later check je je sociale media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Hoewel deze handelingen misschien routines lijken, delen ze een belangrijke eigenschap: ze naderen je doelgericht met specifieke advertenties. Het resultaat? Je raakt geïnteresseerd. 

Dit heeft een naam: content marketing.

Een begrip dat in de marketing wereld enkel aan populariteit wint. De gedachte achter content marketing is ontstaan vanuit o.a. de versnippering van de media en de daarmee gepaarde stijging van het aantal mediakanalen. Er zijn simpelweg meer kanalen en meer adverteerders die om de aandacht van de consument vragen. Er moet worden gezocht naar een manier om de consument efficiënter te bereiken. 

Het belang van content marketing valt niet te onderschatten. Het doel? Publiceren van inhoud met als doel een relatie aan te gaan met nieuwe klanten en/of de relatie met bestaande klanten te onderhouden. 

Bij content marketing moet je als bedrijf eerst iets aan je klanten (content: blogs, video’s, etc.) geven en prospecten. Pas nadien krijg je iets terug. Klanten zijn de beste verkopers, dus laten we de rol van mond-aan-mond reclame niet vergeten in deze digitale wereld. 

Content marketing strategie

Een effectieve, vernieuwende en creatieve content marketing strategie kan heel wat bereiken:

  1. Creëer herkenning/bekendheid (awareness): Laat je doelgroep weten waarvoor je staat, welke diensten je aanbiedt en wat de voordelen daarvan zijn.
  2. Differentiatie (thought leadership): Je moet je onderscheiden in je branche. Dit kan je doen door je (potentiële) klanten kennis te laten maken met wie je bent, wat je weet, hoe je omgaat met je klanten, etc.
  3. Branding: Hoe wil je als merk gezien worden? Hoe wil je je als merk positioneren?
  4. Leadgeneratie: Gebruik content om in contact te komen met potentiële klanten door gegevens te verzamelen.
  5. Relaties aanhouden, behouden en onderhouden: Focus je op een langdurige relatie met je klanten. Je waardeert ze door kennis met hen te delen en hun behoeften te verzamelen. Je klanten tonen hun waardering door weder aankopen te doen, feedback te geven voor productverbetering en natuurlijk door mond-aan-mond reclame.

Heb je graag hulp nodig voor de content marketing in uw bedrijf? Contacteer ons voor een gesprek waarin we samen de mogelijkheden bespreken.

Het belang van eens strategie in content marketing

In een wereld vol reclamefolders en social media-advertenties is content marketing een krachtig middel geworden om de aandacht van mensen te trekken en relaties op te bouwen. Er schuilt veel meer achter deze strategie dan alleen het creëren van inhoud. Het begint allemaal met een doordachte strategie die je helpt om je doelen te definiëren, je doelgroep te begrijpen en je boodschap effectief over te brengen. Bij Creactiv omarmen we de kracht van strategie als fundament voor het succes van jouw contentmarketing. Door middel van authentieke en doelgerichte content streven we ernaar om niet alleen zichtbaarheid te vergroten, maar ook een duurzame band te smeden tussen jou en je klanten, waarbij vertrouwen en waarde voorop staan. 

Wil je graag meer weten waarom content marketing zo belangrijk is? Met behulp van de opleiding: Contentplan: het recept voor consistente & efficiënte marketing. Dit zorgt voor consistent en efficiënte marketing. Ook de andere opleidingen zijn te vinden via de link hieronder. 

Andere tips van Creactiv

Content die de moeite waard is

Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Impact van authentieke beelden in je bedrijf

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Getuigenissen en referenties op je website

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op

Ge weet ni wa ge mist