AVES LEGAL

Een nieuwe identiteit voor Aves Legal

We kregen de vraag van Metha Advocaten en Vandebroek & Fransis Advocaten om hen te helpen bij de branding rond hun nakende fusie waarmee ze naar buiten wilden komen. Creactiv stond met veel plezier in voor de huisstijl en de lancering van het nieuwe merk ‘Aves Legal’, met onder meer een nieuwe website en de nodige persberichten. Vanuit het belang dat we tot slot altijd hechten aan een stevig fundament, konden we het kersverse kantoor ook adviseren over hoe ze hun medewerkers het beste door de fusie zouden gidsen.

Aves Legal logo
Aves Legal

Slim gekozen naam: Aves Legal

Een nieuw logo kon uiteraard niet ontbreken. De letter ‘V’ die daarin centraal staat, verwijst niet alleen naar de tweede letter van ‘Aves’, maar verbeeldt ook de vogel die symbolisch zo belangrijk is voor het advocatenkantoor. Ze bekijken iedere zaak namelijk met een open en onafhankelijke mindset, vanuit een vogelperspectief. Met oog voor de details en het grotere geheel komen ze tot een serene oplossing. En daar bleef het niet bij: Creactiv ontwikkelde een volledige huisstijl voor Aves Legal, met smaakvolle kleuren.

Het nieuwe merk beschikte zo over alle visuele elementen om zichzelf in de markt te zetten, maar uiteraard was voor zo’n lancering evengoed een strategie en plan nodig. Daarbij adviseerden we Aves Legal om bij het eigen team te beginnen, en een sterke basis te leggen.

Interne lancering naar medewerkers

Om de medewerkers van beide kantoren, die elkaar per slot van rekening niet kenden, dichter bij elkaar te brengen, organiseerden we een lanceringsevent. Tijdens deze feestelijke kick-off in de KRUUL in Leuven vertelde Aves Legal waar het voor staat, werd het glas geheven op het nieuwe merk, en dompelden zaakvoerders Gunter Fransis en Hilde Derde hun team onder in het verhaal van Aves Legal.

Om iedereen vertrouwd te maken met de visuele identiteit van Aves Legal en de fusie te vieren, werden er gadgets uitgedeeld. Ook taart en versnaperingen mochten uiteraard niet ontbreken. Dat alle medewerkers konden kennismaken met elkaar en konden klinken op de toekomst, betekende een flinke boost voor de teamspirit.

Hilde Derde en Gunter Fransis van Aves Legal
Website design voor Aves Legal

Externe communicatie naar klanten en partners

Daarna was het de beurt aan de externe communicatie. We ontwikkelden de nieuwe website van Aves Legal en schreven een persbericht dat werd opgepikt door onder meer Leuven Actueel, Visit Leuven en Made in Vlaams-Brabant.

Verder maakten posts op sociale media en een mailing deel uit van het lanceringsplan. We publiceerden berichten op LinkedIn vanuit Aves Legal, en Gunter en Hilde deden hetzelfde, met een groot bereik tot gevolg. Bovendien verstuurden we een nieuwsbrief naar de klanten van zowel Metha Advocaten als Vandebroek & Fransis Advocaten om hen te laten kennismaken met Aves Legal. Die inspanningen zorgden voor meer dan 2.000 impressies op de dag van de lancering.



"Voor een succesvolle lancering is meer dan alleen visuele aantrekkingskracht nodig.
Creactiv bouwde samen met ons een sterke strategie en een doordacht plan uit."

Hilde en Gunter hebben het rebrandingproces als een verrijking ervaren. “De interne lancering zorgde direct voor een grote samenhorigheid van in het begin. Het was dan ook heel fijn om te zien hoe enthousiast de medewerkers waren.” zegt Hilde. Gunter voegt eraan toe dat de begeleiding door Creactiv bijzonder waardevol was. “Het zette ons aan om dieper na te denken over verschillende aspecten.”

Onder de indruk van dit project?

We bieden de structuur aan die jij nodig hebt om je branding juist en consistent in te zetten. Benieuwd naar jouw speelveld?