CAMPERVERHUUR.BE

Hoe we camperverhuur.be in de markt hielpen zetten

Nick en Julie lanceerden aan het begin van de coronacrisis hun camperverhuurbedrijf. Ze kwamen bij ons aankloppen met drie specifieke vragen: ‘Hoe zorgen we ervoor dat mensen ons als eerste contacteren wanneer ze een camper willen huren?’ ‘Hoe halen we het maximum uit ons innovatieve concept van winterverhuur?’ ‘En hoe kunnen we onze marketing structureren en efficiënter maken?’ Duik in de antwoorden die we samen uitdokterden.

Elien Defraeije

Op reis in alle comfort

Camperverhuur.be is niet zomaar een website waar je een ‘huis op wielen’ kunt huren om mee op verlof te gaan. Bedrijfsleiders Nick en Julie pakken uit met campers waarin huisdieren toegelaten zijn én met formules voor wintervakanties. Unieke troeven te over, dus, maar het was nog zaak om die voor de buitenwereld in de verf te zetten.

 

Camperverhuur.be uit de startblokken

Nick en Julie stonden met Camperverhuur.be voor een nieuw verhaal, dat ze met onze hulp zo goed mogelijk aan hun doelpubliek wilden vertellen. De nood aan een doordachte aanpak was des te groter omdat ze met hun concept van winterverhuur pionierswerk verrichten en dus weinig voorbeelden hadden om op terug te vallen. Traditioneel ligt de camperverhuur namelijk net stil tijdens de koudere maanden, en focussen ondernemers in de sector enkel op de zomerperiode. We bogen ons tijdens strategische sessies over de huidige situatie en bepaalden samen de juiste doelstellingen, waaraan we vervolgens concrete actiepunten koppelden.

Sarah Vandewoude - Creactiv

Van analyse tot aanpak en implementatie

Uit onze analyse kwam een plan van aanpak voort, met acties waaraan we prioriteiten toekenden. Die acties gingen van ‘de vindbaarheid van de site verbeteren’ over ‘de efficiëntie verhogen met behulp van een contentkalender’ tot ‘influencers inzetten volgens een op maat gemaakt draaiboek’. Tijdens implementatiesessies hielpen we het duo van Camperverhuur.be vervolgens op gang met de eerste concrete stappen. Onze marketeer brainstormde met Nick en Julie over welke content van meerwaarde zou zijn voor hun doelpubliek, en via welke kanalen ze die dan konden verspreiden. In een tweede sessie gingen we dieper in op concrete manieren om die content in te zetten via blogberichten en op sociale media.

Bijleren, mét begeleiding

Omdat Nick en Julie veel zelf wilden bijleren, waren onze implementatiesessies vooral bedoeld als een ‘duwtje in de rug’. Wij zette het duo op weg, onder meer door hen vertrouwd te maken met het grafische ontwerpplatform Canva en met Google Analytics, zodat ze hun eigen sociale media en website kunnen beheren én weten welk effect hun acties sorteren. Daarnaast ontwierpen we nieuwe pagina’s voor de bestaande site, zoals een blogsectie, waarvoor Nick en Julie nu via onder meer de Keyword Planner topics zoeken die én interessant zijn voor het doelpubliek én tot SEO-optimalisatie leiden. En wij? Wij houden de vinger aan de pols, en staan klaar voor Nick en Julie bij vragen!

Onder de indruk van dit project?

Hulp nodig om smarketing bij jou in de organisatie te introduceren? Laat ons iets weten. We geven je graag een duwtje in de rug.