Csb²

Meer naamsbekendheid en conversies voor CSB²

CSB² biedt een compleet serviceprogramma rond spuitcabines aan, zowel voor de industriële als de automotive sector. Het bedrijf is al meer dan twintig jaar actief, maar voelde dat hun naamsbekendheid nog niet in verhouding was met die jarenlange ervaring en aanwezigheid op de markt. Bovendien vond bedrijfsleider Wim dat er nog ruimte was voor verbetering op de CSB² webshop.

Voor CSB² , een verdeler van spuitcabines, stelden we een volledig plan van aanpak op, na een grondige analyse. Voor de concrete uitwerking keek bedrijfsleider Wim naar ons, en meer bepaald naar marketeer Celine, die op vaste tijdstippen bij de klant ging werken aan zijn marketing en communicatie. Zo zetten we via marketing-as-a-service een grote stappen: van een volledig vernieuwde website met video’s tot een verhoogde aanwezigheid op zowel sociale media als in de Google-zoekresultaten. We werkten zelfs samen rond employer branding, omdat techniciens nu eenmaal notoir moeilijk te vinden zijn.

Website en webshop helemaal op punt

Nadat we het verhaal en de kernwaarden van CSB² helder voor ogen hadden dankzij een complete identiteitsoefening, vertaalden we die informatie naar een website die er naadloos bij aansloot. Wij zorgden vervolgens voor de designs, terwijl het team van CSB² instond voor de bijbehorende copywriting. Het bijzondere aan die website? Hij is doorspekt met beeldmateriaal uit videoshoots. Je leest het goed: we rolden ook een videotraject uit, van analyse en topicselectie tot de effectieve opnames. Het resultaat zijn tien videos, waarmee onze klant op een originele manier zijn aanwezigheid aankondigde op Autotechnica (de belangrijkste vakbeurs voor automotive), zichzelf in de kijker zette als de aantrekkelijke werkgever die hij is, thought leadership claimde én contacten aan het woord liet in testimonials.

Betere vindbaarheid, op alle vlakken

Doordat we bij het vernieuwen van de website veel aandacht besteedden aan SEO, steeg de vindbaarheid van CSB² in Google gevoelig. Bovendien trekken we nu nog altijd nieuwe leads naar de webshop (waar klanten alles van persoonlijke beschermingsmiddelen tot verfspuitinstallaties vinden) via Google Ad-campagnes, die we nauwgezet monitoren via een dashboard dat we voor Wim en zijn team hebben opgezet. Die inspanningen resulteerden in meer online verkopen.

Sociale media en ‘social selling’

We combineerden de Google-advertenties tot slot met een slimme ‘social selling’-strategie. We legden de basis door de CSB² -profielen volledig op punt te zetten. We zorgden voor consequente, vernieuwde bannering, en voor Facebook- en LinkedIn-pagina’s die doorspekt zijn met de unieke CSB² -merkbelofte. Daarnaast zetten we de expertise van het team in de verf via cases, en begonnen we content te posten die van meerwaarde is voor hun netwerk. Toen al die zaken op punt stonden, schakelden we Leadinfo in als tool voor ‘lead generation’. Alleen al uit een analyse van Facebook kwamen vijftig bedrijven naar voor die CSB² kon contacteren. Wim en zijn team zaten met andere woorden op een schat aan data die ze nog niet ten volle benutten. Het directe gevolg? CSB² kreeg er héél wat nieuwe klanten bij.

Onder de indruk van dit project?

Hulp nodig om smarketing bij jou in de organisatie te introduceren? Laat ons iets weten. We geven je graag een duwtje in de rug.