DE POMPSHOP

Slimme en efficiënte omzetstijging

Lode Bleukx van De Pompshop zocht in Creactiv oorspronkelijk vooral een coach en klankbord. Hij wilde graag ondersteuning bij het in de markt zetten van zijn bedrijf, zowel naar particulieren als professionelen, en bij de creatie van een duidelijk verhaal voor beide doelgroepen.

Daarnaast wilde hij van zijn marketing en communicatie één gestroomlijnd geheel maken, en ontdekken welke kanalen het beste zouden matchen met De Pompshop.

Rock Solid
De Pompshop

Beginnen bij het begin

We gaan bij Creactiv nooit ondoordacht te werk, en vertrokken dus ook voor De Pompshop van een analyse. Daaruit volgde een plan van aanpak, met een duidelijke focus van doelgroepen, aanbod en kanalen. 

De B2C-doelgroep van De Pompshop vond haar weg naar de webshop, maar daarnaast was er de B2B-doelgroep, waarmee ze eigenlijk slimmer en efficiënter een omzetstijging konden realiseren. We namen de situatie onder de loep en besloten samen om De Pompshop-pijlen vooral op professionals te richten.

We definieerden de ideale B2B-doelgroep en bakenden hem af. Vervolgens hielpen we hen om te werken aan de relatiemarketing en de langetermijnrelaties die in een B2B-context zo’n verschil maken. 

De Pompshop

Continuïteit en groei dankzij marketing en sales

Bij De Pompshop beseffen ze dat marketing en verkoopinspanningen niet soms dienen te gebeuren, maar dat het een continu proces is. Na het ontwikkelen van een strategie hebben we samen alles in voege gebracht. Vandaag zit zaakvoerder Lode bij ons in het groepstraject, waar hij maandelijks met andere ondernemers aan zijn organisatie werkt.

Ondernemen betekent actief tijd investeren in het verbeteren van je bedrijf, inclusief essentiële aspecten zoals marketing en sales. Deze twee elementen zijn cruciaal om je organisatie operationeel te houden en zorgen voor een gezonde balans tussen het behouden van bestaande klanten en het aantrekken van nieuwe klanten.

Door deel te nemen aan ons groepstraject maakt hij niet alleen tijd vrij om aan zijn bedrijf te werken, maar doet hij dit ook op een manier die leidt tot concrete, meetbare resultaten.

Raad & Daad: meer dan Google Ads, duurzame klantrelaties bouwen

Raad & Daad podcast - Meer dan Google ads; duurzame klantrelaties opbouwen

Marketing is niet alleen maar inzetten op Google Ads.

Voor Lode Bleukx, zaakvoerder van De Pompshop, was marketing ooit een ‘ver van zijn bed’ show. Hij begon met een webshop en Google Ads, breidde uit naar een fysieke winkel en zette meer in op het bouwen en onderhouden van klantrelaties.

Benieuwd hoe zijn aanpak jou kan inspireren om niet alleen meer leads te genereren, maar ook duurzame relaties op te bouwen? Kom het te weten in onze nieuwe aflevering van de Raad & Daad podcast!

Onder de indruk van dit project?

Hulp nodig om smarketing bij jou in de organisatie te introduceren? Laat ons iets weten. We geven je graag een duwtje in de rug.