INGENIX

Ingenix: een verhaal van groei & innovatie

“Onze boodschap komt niet goed over,” realiseerde Roy Van Coillie, zaakvoerder van Ingenix. Met hun op maat gemaakte softwareoplossingen kan Ingenix alles aan, maar “alles” is te breed om effectief in de markt te zetten. De afgelopen drie jaar werd dit een steeds grotere uitdaging. Ingenix wilde opschalen, maar merkte dat klanten niet langer spontaan via mond-tot-mondreclame kwamen. Het werd duidelijk dat de boodschap niet goed overkwam en dat hun uitgebreide aanbod verwarring veroorzaakte. Roy besefte dat begeleiding noodzakelijk was om hun marketing- en salesstrategie te versterken.

Ingenix
Smarketing membership

Uitdagingen in gerichte communicatie

Ingenix had moeite om potentiële klanten te bereiken vanwege hun brede en vage aanbod. Hun boodschap was niet helder, en de spontane mond-tot-mondreclame groeide minder snel dan gewenst. Hoewel het ze lukte om nieuwe klanten aan te trekken, bleef het groeitempo stabiel. Dit benadrukte de noodzaak voor vernieuwing om de groei te versnellen. De vraag? Een gerichte aanpak om hun doelgroep beter te bereiken en hun waardepropositie glasherder te krijgen.

Smarketing als praktische oplossing

Samen met SalesWise werkten we een smarketingscan uit voor Ingenix. Onze methode: analyse, aanpak en actie. We stelden een implementatieplan op waarin doelstellingen, doelgroepen, positionering en communicatiekanalen werden uitgetekend. Het plan lag klaar, nu de uitvoering nog. Roy koos voor het Smarketing Membership om deze uitdagingen aan te pakken. Dit maandelijks groepstraject biedt de nodige structuur én begeleiding om hun marketing- en salesprocessen te optimaliseren. Door structureel één dag per maand actief deel te nemen aan het membership, werkt Ingenix actief aan de commerciële optimalisatie van de organisatie. De hands-on workshops en 1-op-1 coaching sessies geven de handvaten om een meer gerichte en probleemoplossende communicatie te ontwikkelen.

Roy merkt al snel de positieve impact van het traject: “Het Smarketing Membership dwingt ons om bewust met smarketing bezig te zijn. Je krijgt huiswerk mee en werkt tijdens de sessies actief aan je problemen. We weten wat het resultaat moet zijn en dit traject begeleidt ons in de uitwerking. De noodzakelijke acties worden opgedeeld, gedefinieerd en aangepakt. Dit traject maakt dat je sneller schakelt en doelgericht actie onderneemt.”

Het Smarketing Membership legt de focus op praktijkgerichte toepassingen en voortdurende interactie. Zo kon Ingenix hun ideale klant identificeren en buyer persona opstellen. Bovendien wordt de integratie van tools zoals Leadinfo en het uitwerken van contentkalenders besproken en geïmplementeerd. Dankzij deze aanpak brengt Ingenix hun boodschap nu veel duidelijker en gerichter over, wat leidt tot een toename in klantinteresse en conversie. Hun leadflow wordt blijvend geoptimaliseerd en de communicatie richt zich sterk op probleemoplossing en resultaat. Dit resulteert in een efficiëntere marketing- en salesstrategie en een hogere ROI.

Maximale impact en persoonlijke groei

Voor Roy heeft het Smarketing Membership een positieve impact gehad op zowel zijn professionele als persoonlijke ontwikkeling. Hij weet nu hoe hij effectief het sales team moet aansturen en concrete marketing acties definieert. Het traject heeft niet alleen de bedrijfsprocessen verbeterd, maar ook de klantrelaties versterkt.

Roy vat het membership samen als een essentiële tool voor elk marketing- en salesteam dat meer regelmaat wil inwerken en erg bewust wil omgaan met de uitbouw van de marketing en sales trajecten. Hij raadt het aan voor iedereen die op zoek is naar een gestructureerde en hands-on aanpak om hun marketing- en salesstrategieën te optimaliseren.

Het verhaal van Ingenix en Roy laat zien hoe belangrijk het is om de juiste begeleiding en structuur te hebben in marketing en sales. Dankzij het Smarketing Membership verbetert Ingenix hun communicatie en processen, wat leidt tot groei en succes. Wil jij ook je marketing- en salesstrategie naar een hoger niveau tillen? Ontdek dan wat het Smarketing Membership voor jou kan betekenen.

Podcast Roy

Raad & Daad podcast - Relaties versterken, groei versnellen

In deze aflevering gaan Sarah en Cédric in gesprek met Roy Van Coillie – Managing Partner bij Ingenix. Enkele key takeaways uit deze aflevering:

  • Effectieve communicatie was cruciaal voor hun groei
  • Het belang van een duidelijke en compacte pitch over wat ze doen en hoe ze meerwaarde toevoegen
  • Actief naar buiten treden en focus op bestaande klantrelaties hielp hen om te schalen Benieuwd hoe de samensmelting van sales en marketing zorgt voor een gestroomlijnde klantreis en de transformatie van leads naar loyale ambassadeurs? Luister snel!

Onder de indruk van dit project?

Hulp nodig om smarketing bij jou in de organisatie te introduceren? Laat ons iets weten. We geven je graag een duwtje in de rug.