Saleswise

SalesWise sterker naar buiten doen komen

SalesWise helpt bedrijven om een versnelling hoger te schakelen op salesvlak. Het team brengt bij klanten de huidige situatie in kaart via een SalesScan, om dan voorstellen voor verbetering aan te reiken. Ze introduceren de juiste verkoopstrategie, optimaliseren salesprocessen en coachen salesteams, maar steken zelf ook de handen uit de mouwen om sales te boosten. Concreet plaatst SalesWise experten bij bedrijven om leads te genereren en deals te sluiten, zodat de klant vanuit die totaaloplossing kan groeien en volledig ontzorgd is – zowel qua operationele als qua strategische sales. Een indrukwekkend aanbod dat al even indrukwekkende resultaten oplevert, maar … daarvan was de buitenwereld zich nog lang niet genoeg bewust. Enter Creactiv, om die situatie recht te zetten!

 

SalesWise: verhaal meer naar buiten brengen

De salesexperten van SalesWise beschikken over een enorme kennis op het vlak van sales. Oprichter en managing partner Gunter America is bijvoorbeeld al meer dan zestien jaar actief in sales en salesmanagement. Daarnaast houdt het team de vinger aan de pols, en zet het haar schouders onder de evolutie van ‘hard selling’ naar ‘solution selling’. Bovendien weet SalesWise als geen ander hoe ze klanten kunnen helpen groeien, doordat ze als organisatie zelf – via een helder groeiplan en businessmodel – een mooie expansie hebben doorgemaakt. Allemaal troeven … die jammer genoeg grotendeels onderbelicht bleven.

Het belang van storytelling

Voor de experten van SalesWise was hun expertise, hun inzet en hun betrokkenheid bij klanten de normaalste zaak van de wereld. Ze voelden dan ook niet meteen de nood om die ‘unique selling points’ expliciet in de verf te zetten, omdat ze voor hen niet aanvoelden als ‘unique’, maar als vanzelfsprekend. Creactiv daagde hen daarin uit, omdat het nu eenmaal zaak is om aan potentiële klanten duidelijk te maken hoe sterk het werk is dat je levert. We leerden SalesWise met andere woorden omgaan met marketing, het verhaal van hun organisatie vertellen en er het nodige cachet aan geven.

 

‘Omdenken’

Bovendien besloten we Gunter en zijn team te challengen tot een andere denkwijze. SalesWise was van mening: “we willen aan sales doen, en daarom hebben we omkadering nodig” – waarbij omkadering zowel staat voor de marketingsaus die Creactiv introduceerde, als voor de coaching en begeleiding van het SalesWise-team. Wij moedigden hen aan om oorzaak en gevolg resoluut om te keren. Goeie sales ontstaat omdát je een goeie omkadering hebt en biedt!

 

Marketing-as-a-service

SalesWise heeft geen in-house marketing. Daarom werken onze marketeers een aantal dagen per maand dedicated voor de klant, ofwel vanuit ons eigen kantoor, ofwel ter plekke bij het team. Zo staan we SalesWise onder meer bij met het schrijven van klantencases, opnieuw om hun ijzersterke services meer in de kijker te zetten.

Wederzijdse relatie + partnerschap

Wij hielpen SalesWise niet alleen om grote stappen te zetten. De salesexperten hebben omgekeerd voor ons team ook ongelofelijk veel betekend. Oorspronkelijk was Creactiv zelfs eerst klant bij SalesWise, en werd de relatie pas later wederzijds.

In 2020 kwam er namelijk een sales-profesional van SalesWise aan boord bij Creactiv als business developer. Zo leerden wij dat in een organisatie geen enkel departement een eiland is, maar dat coaching, productaanbod en zoveel meer allemaal één samenhangend geheel moeten vormen. Dat geheel moet op punt staan voordat je naar klanten toe kunt gaan – iets dat we bij Creactiv, door de organische manier waarop we gegroeid zijn, al eens uit het oog verloren. Dankzij SalesWise verlegde we onze focus van retroactief zaken rechtzetten naar proactief denken, en evolueerden we van organische groei naar bewuste groei.

En daar stopte het niet. Net zoals SalesWise en Creactiv elkaars sales en marketing hebben versterkt, zo helpen wij onze klanten sinds juli 2022 om hún sales- en marketinginspanningen op elkaar af te stemmen, binnen een structureel partnerschap rond alles wat betreft Smarketing. Van een kers op de taart gesproken!

Onder de indruk van dit project?

Hulp nodig om smarketing bij jou in de organisatie te introduceren? Laat ons iets weten. We geven je graag een duwtje in de rug.