Contentkalender

Vandaag stapt iedereen steeds meer over naar het digitale wereld en is ook online aanwezig steeds belangrijker. Daarom is het van groot belang dat ook jij deze boot niet mist! Het plaatsen van kwaliteitsvolle content op je social media accounts is daar één van. Maar hoe onderscheid je jezelf en jouw bedrijf nu net tussen alle andere accounts? Hieronder enkele leuke tips & tricks om jouw contentkalender een boost te geven!

7 gouden regels bij contentmarketing

  1. Jezelf de vraag stellen “Waarom ga ik content creëeren?”
  2. Bepaal je doelgroep per actie
  3. Kies voor een geschikte tactiek
  4. Wat is je doel van de content?
  5. Bepaal je contentvormen (foto, video, infographic…)
  6. Maak het SMART!
  7. Meet en optimaliseer

Storytelling

Creëer een verhaal waarbij je je bezoekers overtuigd om bij jou klant te worden. Doe aan storytelling & klantenbeleving waarbij de standaard verkoopboodschappen plaats maken voor informatieve en inspirerende verhalen. Bezoekers willen niet dagelijks blootgesteld worden aan de standaard verkooptrucjes maar willen een reden hebben om fan te zijn van jouw merk. Hierbij staat klantenbeleving centraal; wat wil mijn doelgroep en wat ga ik (als bedrijf) doen om die behoefte te voldoen?

Toon jezelf en wees menselijk, zo heb je juist een kans om je merk menslievender te maken door het letterlijk een gezicht te geven. Bij Creactiv zijn we niet enkel één vaste familie, maar communiceren we dit ook naar de buitenwereld toe. Een huiselijk en familiale herkenning staan centraal bij ons.

Top topical kalender

Wanneer je dan uiteindelijk aan je contentkalender start kan je verschillende inspiratiebronnen gebruiken! Wat dacht je van een top topical kalender? Een online kalender bomvol themadagen van het jaar waar je op kan inspelen en mee kan uitblinken! Klaar voor dikke truien dag of toch eerder fan van pyjamadag? Laat het zien aan je fans!

Content in alle vormen en kleuren

Content moet altijd gericht zijn op bezoekers, klanten, prospecten… Wat zorgt ervoor dat zij jouw merk volgen en niet bij de concurrentie gaan? Welke behoefte kan jij vervullen, welke oplossing heb jij voor je potentiële klant? Deze vragen ga je beantwoorden aan de hand van content te plaatsen die relevant is voor je doelgroep. Dit niet enkel alleen in tekst, content kan namelijk verschijnen in verschillende vormen. Wij geven je een lijst met de verschillende content in alle vormen en kleuren.

Zelf ontwerpen!

Altijd al grafische skills willen hebben om de leukste posts te maken, maar het ligt toch niet in je genen? Dan hebben wij goed nieuws! Met de online tool Canva kan je eindeloos beginnen experimenteren met designs, sjablonen, lettertypen, foto’s, achtergronden… op een eenvoudige manier.

Kriebelt het?

Wil je meer weten over contentmarketing en hoe wij dit aanpakken? Aarzel dan niet om ons te contacteren