Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Op zoek naar meer
kennis en advies?
Wat houdt het woord doelgroep nu eigenlijk in? De definitie van doelgroep kan omschreven worden als een deel van de bevolking waarbij een gedragsverandering zou moeten gebeuren, namelijk jouw product, dienst of merk kopen. Doelgroepen zijn een essentieel onderdeel van elke marketingcampagne. Voor je begint met een website of een marketingstrategie is het belangrijk te weten wie je doelgroep is, want je wil natuurlijk dat je boodschap de juiste mensen bereikt. In deze blog geven we je 4 tips om je doelgroep te bepalen.
Wie zijn jouw potentiële klanten? Man of vrouw? Leeftijd? Sociale klasse? Burgerlijke stand? Inkomen? Kinderen? Wat zijn hun behoeftes? Waarden en normen? Welke informatiekanalen gebruiken zij?
Wees niet bang om specifiek te zijn. Hoe specifieker, hoe meer kans je marketingcampagne heeft om tot bij de juiste mensen te geraken.
Om je doelgroep nog iets concreter te maken, kan je ervoor kiezen om een social persona te maken. Dat is een verpersoonlijking van je doelgroep. Een persoon die je volledig zelf ‘ontwikkelt’ en gebruikt als vertegenwoordiging van je doelgroep. (Foto toevoegen als voorbeeld)
Forrester’s Technographics ladder is voortgekomen uit een onderzoek waarbij men op zoek ging naar de verschillende soorten internetgebruikers. Uiteindelijk kwam men tot de conclusie dat er 7 types zijn. Deze types gebruiken elk op hun eigen manier het internet. Het is dus handig na te gaan tot welk type jouw doelgroep behoort om zo te kunnen bepalen welke strategieën je kan gebruiken om je doelgroep effectief te bereiken. (Foto toevoegen als voorbeeld)
Kom in contact met je doelgroep. Stel: je doelgroep zijn tuinmannen. Ga met een aantal tuinmannen op gesprek. Zo weet je wat er leeft in je doelgroep en een ideale manier om je social persona te toetsen aan de werkelijkheid.
Heb je je doelgroep kunnen bepalen? Dan is het nu tijd om deze te overtuigen, lees hier onze tips!
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen
Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op
Naast extra advies verwittigen we je via deze weg ook als we opleidingen en events organiseren. En geloof ons: die wil je echt niet missen. Tot snel?
Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.