SOCIALE MEDIA STRATEGIE

9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten

Op zoek naar meer 
kennis en advies?

Hoe meer likes je op je Facebookpagina hebt, hoe meer mensen je kan bereiken. In dit bericht vind je 9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten.

  1. Nodig je vrienden uit om fan te worden van je Facebookpagina of stuur een mail naar je e-mail contactpersonen.
  2. Laat fans foto’s taggen van evenementen waarop ze aanwezig waren. Zo wordt jouw pagina meer in beeld gebracht bij hun vrienden.
  3. Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken.
  4. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen. Zo stimuleer je hen om fan te worden van je pagina. Niet elke Facebook wedstrijd is toegelaten. De beroemde ‘Like & Deel’ wedstrijden zijn bijvoorbeeld niet toegelaten. Ontdek hier meer over wedstrijden op Facebook.
  5. Webcare: nadat je je klanten hebt kunnen helpen en ze tevreden zijn, is het een ideaal moment om hen te vragen om fan te worden van je Facebookpagina. Doordat jij hen hebt geholpen, doen ze graag iets terug.
  6. Facebookupdates op je website plaatsen. Zo laat je bezoekers zien welke content ze kunnen verwachten als ze fan worden van je Facebookpagina.
  7. Facebook Page Plugin op je website plaatsen. Een Page Plugin is een plugin die je op je website kan plaatsen zodat bezoekers onmiddellijk de pagina kunnen liken. Via deze website kan je op een eenvoudige manier een plugin ontwerpen om deze daarna op je eigen website te plaatsen.
  8. Een kortingspercentage geven aan fans. Bezoekers die nog geen fan zijn, kunnen zich met hun smartphone overal fan maken. Om het je klanten nog makkelijker te maken kan je een iPad installeren aan de kassa om zich daarop aan te melden op Facebook om fan te worden, bij een restaurant kan dit bijvoorbeeld aan de ingang of op het moment dat je de iPad aan tafel brengt wanneer ze de rekening vragen.
  9. Om het aantal fans op je Facebookpagina te verhogen is het van belang dat je op al je communicatie kanalen je Facebookpagina vermeldt. Voorbeelden van communicatiekanalen zijn:

 

  • Kassaticket
  • Visitekaartjes
  • Etalage winkel
  • E-mail handtekening
  • Nieuwsbrief
  • Kortingscoupon
  • Enveloppen
  • Briefpapier
  • Offertes
  • Cadeaubonnen
  • Folders, brochures, flyers, posters, etc.
  • E-books
  • Op je website en andere sociale media
  • Bevestigingspagina na aankoop van een product
  • Bevestigingspagina na inschrijving nieuwsbrief
  • Persbericht

Bent u actief in de B2B sector? Lees dan zeker ook onze blog Facebook inzetten binnen B2B.

Andere tips van Creactiv

Content die de moeite waard is

Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Impact van authentieke beelden in je bedrijf

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Getuigenissen en referenties op je website

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op