WEBSITE OPTIMALISATIE

Getuigenissen en referenties op je website

Breng theorie in de praktijk: ontdek onze opleidingen en events!

Een getuigenis van een tevreden klant is goud waard. Ze vormen een krachtig promotiemiddel op jouw website.
Vooraleer mensen overgaan tot een aankoop, gaan ze vaak eerst opzoekingswerk op het internet verrichten. Uit onderzoek blijkt dat we ons meer en meer laten beïnvloeden door getuigenissen en referenties. Plaats dus relevante getuigenissen of referenties op de website, en laat zien dat je tevreden klanten hebt.

Stel jezelf in de plaats van je potentiële klanten. Wanneer je aan het surfen bent en je ziet op een website goede getuigenissen en referenties staan, dan ben je automatisch meer geneigd om terug te gaan naar dat bedrijf indien je wenst over te gaan tot een aankoop. Wil je geen klanten verliezen? Dan moet je jezelf bewust zijn van de invloed van getuigenissen.

Waaraan moet een getuigenis voldoen om doeltreffend te zijn?

  • De getuigenis moet geloofwaardig zijn

    Door de naam (en eventueel foto, locatie of website indien B2B) van de persoon bij de getuigenis te plaatsen, komt het veel geloofwaardiger over dan wanneer er geen naam bij staat. Zo weten bezoekers van je website ook dat de referenties niet zelf uitgevonden zijn.

  • De getuigenis komt van iemand uit je doelgroep

     

    Zorg ervoor dat je doelgroep zich kan identificeren met de persoon die de getuigenis heeft geschreven. Wanneer je bedrijf zich bijvoorbeeld vooral richt op andere bedrijven, zorg dan dat de getuigenis van een bedrijf is, en niet van een particulier die eigenlijk niet tot je doelgroep behoort.
  • De voordelen van je producten of diensten moeten naar voor komen

    Waarom is je bedrijf beter dan de concurrentie? Dit moet uit de getuigenissen blijken. Bijvoorbeeld: “Dit product is zeer makkelijk om te installeren. Ik kon meteen aan de slag”.

    Je moet helemaal niet bang zijn om getuigenissen aan je klanten te vragen. Indien ze tevreden zijn over jouw producten/diensten, dan zullen ze zonder problemen een getuigenis neerschrijven. Het kost niet veel tijd en moeite om deze referenties op je website te plaatsen. Zeker niet wanneer je weet dat bezoekers er veel belang aan hechten en daardoor sneller overgaan tot een aankoop. 

Hulp nodig bij het plaatsen van referenties op je website? Contacteer ons voor meer informatie.

Strategisch bouwen aan geloofwaardigheid: het belang van doelgerichte getuigenissen op je website

Voordat je getuigenissen en referenties op je website plaatst, is het essentieel om je af te vragen: Is mijn website afgestemd op mijn doelgroep? Straalt mijn website duidelijk uit wie ik ben, waar ik voor sta en wat ik aanbied? Dit maakt deel uit van een groter plaatje in je strategie. Een strategie die draait om het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid bij je doelgroep. 

Zoek daarom niet alleen naar getuigenissen, maar naar manieren om je website te optimaliseren en je bedrijfsidentiteit te versterken. Bouw aan een website die niet alleen informeert, maar ook inspireert en vertrouwen wekt bij potentiële klanten. Want uiteindelijk is het jouw website die de eerste indruk achterlaat en bepaalt of een bezoeker een klant wordt. 

“Ontdek hoe je nog krachtigere getuigenissen kunt verkrijgen? Met behulp van het inspiratiecafé: Relatiemarketing (bouw relaties op, oogst succes) zorg je voor krachtige klantenrelaties.  

Andere tips van Creactiv

Content die de moeite waard is

Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Impact van authentieke beelden in je bedrijf

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Getuigenissen en referenties op je website

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op