AUTHENTIEKE BEDRIJFSFOTOGRAFIE

Impact van authentieke beelden in je bedrijf

Authentieke bedrijfsfotografie

Breng theorie in de praktijk: ontdek onze opleidingen en events!

Bedrijfsfotografie is er in vele soorten en maten. Tegenwoordig is de identiteit van een bedrijf steeds belangrijker. Klanten en opdrachtgevers willen namelijk weten met wie ze te maken hebben, en een groot gedeelte van wat jij (en je team) uitstraalt komt door de beelden die je gebruikt. Je kunt voor hele strakke, professionele fotografie kiezen, die vooral betrouwbaarheid en zakelijkheid uitstraalt, maar je kunt ook voor authentieke bedrijfsfotografie gaan. 

De voordelen van authentieke bedrijfsfotografie

Er zijn verschillende redenen om te kiezen voor authentieke beelden bij bedrijfsfotografie. Ten eerste kunnen authentieke beelden helpen om een echte verbinding te maken met jouw (potentiële) klanten. Ze laten zien wie jouw team echt is en wat je onderneming te bieden heeft. Dit kan ervoor zorgen dat (potentiële) klanten zich meer verbonden voelen met je bedrijf en dat ze vertrouwen in jullie krijgen. Bovendien geven authentieke beelden je onderneming een unieke en onderscheidende look. 

Ten tweede dragen authentieke beelden bij aan het winnen van het vertrouwen van je doelgroep. Deze beelden zijn geloofwaardiger voor het publiek en creëren een gevoel van echtheid waardoor er meer vertrouwen is. Verder spelen authentieke beelden in op het oproepen van emoties. Ze laten echte mensen zien in bepaalde situaties, waardoor de klant zich gemakkelijker identificeren in die situatie. Deze punten zorgen ervoor dat mensen meer geneigd zijn om contact op te nemen. 

Tot slot is het ook van belang om de identiteit en het karakter van je bedrijf te reflecteren. Wanneer je kernwaarden zich richten op duurzaamheid en eerlijkheid, dragen authentieke beelden bij aan het overbrengen van je waarden en het tonen dat je hier daadwerkelijk in gelooft. 

Hoe vind ik een fotograaf bedrijfsfotografie?

Een effectieve, vernieuwende en creatieve content marketing strategie kan heel wat bereiken:

  • Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden wanneer je een fotograaf voor authentieke bedrijfsfotografie zoekt:
  • Zoek naar fotografen die bekend staan om hun authentieke stijl: Kijk of de fotografen die je overweegt in hun portfolio echte, ongekunstelde beelden hebben staan, die jou inspireren en bij de uitstraling past die jij zoekt.
  • Ga in gesprek met een fotograaf en maak duidelijk wat je zoekt: Zorg ervoor dat je duidelijk aan kunt geven wat je zoekt in een fotograaf. Vertel ze wat je doelen zijn en wat je wilt communiceren met de beelden. Zo kan de fotograaf beelden maken die aansluiten bij je noden en wensen. 
  • Zoek naar fotografen die goed zijn in het vastleggen van de sfeer en het karakter van je bedrijf: Een goede bedrijfsfotograaf of portretfotograaf zal niet alleen mooie beelden maken, maar ook in staat zijn om de sfeer en het karakter van je bedrijf vast te leggen. Een mooie bedrijfsreportage begint bij de keuze van de juiste fotograaf! 
  • Maak een moodboard! Een moodboard bestaat uit beelden die je online of in tijdschriften vindt, die aansluiten bij het beeld dat je onderneming naar buiten wilt brengen. Zelfs twee of drie foto’s zijn voor een goede fotograaf al een heel goed hulpmiddel om beter te begrijpen wat je mooi vindt en de fotograaf zal hier zeker nog verder advies over kunnen geven! 
  • Maak duidelijke afspraken: Zorg ervoor dat je duidelijke afspraken maakt met de fotograaf over wat jij verwacht van de fotoshoot en hoe de beelden gebruikt zullen worden. Dit helpt bij het voorkomen van misverstanden en verzekert dat de gewenste beelden worden verkregen.
  • Wees open en eerlijk: Probeer open en eerlijk te zijn over wat je zoekt in een fotograaf en wat je onderneming verwacht van de fotoshoot. Dit zal helpen om een situatie te creëren waarin de fotograaf je echt kan helpen om de beelden te creëren die je zoekt, helemaal als je op zoek bent naar beelden die authenticiteit uitstralen!  
  • Laat naast productfotografie en portretten ook eens een event vastleggen door een event fotograaf. Evenementen zitten namelijk vol spontane momenten, die prachtige, authentieke foto’s op zullen leveren

Heb je graag hulp bij het bepalen van je identiteit en deze om te zetten in beelden? Contacteer ons voor een gesprek waarin we samen de mogelijkheden bespreken.

Denk verder dan de lens: strategisch gebruik van visuele content

Ben jij klaar om jouw visuele identiteit strategisch in te zetten? Het gaat niet alleen om het maken van mooie foto’s, maar ook om het bewust nadenken over hoe je deze beelden effectief gaat inzetten. Bij Creactiv geloven we dat het ontwikkelen van een doordachte strategie essentieel is voor het succes van jouw visuele branding. We helpen je niet alleen bij het creëren van prachtige beelden, maar ook bij het uitdenken van een strategie die jouw bedrijf op de kaart zet en jouw doelen ondersteunt. 

Wil je graag meer leren over het gebruik van authentieke beelden? Of het verzorgen van betere content? Met behulp van de opleiding Contentplan: (het recept voor consistente & efficiënte marketing) zorg je voor consistente en efficiënte marketing. 

Andere tips van Creactiv

Content die de moeite waard is

Til je LinkedIn profiel naar een hoger niveau

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Impact van authentieke beelden in je bedrijf

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Getuigenissen en referenties op je website

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op